Ne zgodi se ravno pogosto, da tuja skupina s pred kratkim izdanim in šele prvim studijskim albumom že nekaj dni vnaprej razproda svoj ljubljanski koncert. Torej, za vse tiste, ki še ne veste: vstopnice za jutrišnji koncert brooklynske vokalno-inštrumentalne skupine Cigarettes after sex v CUK Šiška so že zdavnaj pošle. Osamljen primer ali nekakšen novodobni indie fenomen?

Kar se tiče naše odzivnosti, skupina Cigarettes after sex ni ne prva ne zadnja v dolgem nizu nam všečnih novincev. Po drugi strani pa Cigarettes after sex niso ravno od včeraj, četudi so šele sedaj izdali prvo veliko ploščo, ki so jo kakopak naslovili po sebi. Že števec poslušljivih ogledov njihovega ultimativnega hita Nothing's Gonna Hurt You Baby, ki je v trenutku, ko to pišem, pri številki 56.998.244, je spoštovanja vreden. Še posebej ker se Cigarettes after sex še najmanj slišijo mainstreamovski kljub svojemu prefinjenemu občutku za skladanje breztežnostno zasanjanih pop skladb.

Tehnično izbrušeno o ljubezni

V slabih devetih letih je kvartetu iz Brooklyna pod taktirko ustvarjalno navdahnjenega Grega Gonzalesa uspelo stkati močne vezi s poslušalci, katerih število se je recipročno večalo z vsakim objavljenim novim singlom. A vrnimo se še malce na začetek njihovega skupinskega udejstvovanja, ki je postregel z znamenitim albumom S/T (lost album) (2011). Ne vem sicer, zakaj nadpovprečno kakovosten zvočno-lirični material iz 11 skladb v skupni dolžini 41 minut in še nekaj skupina razglasi za bootleg in ne za uradni album, vseeno pa v nostalgiji zadišijo osemdeseta leta in strateško inovativen način kanaliziranja prvih glasbenih korakov.

Skupino so glasbeni kritiki in drugi analitiki takoj popredalčkali kot križanca med Mazzy Star, Beach Boys in Calexico, toda ta posplošena navigacija niti približno ne zajame celotnega potenciala in spektra glasbe skupine Cigarettes after sex. Četudi se v vseh njihovih skladbah kot kača vleče prepoznavno melanholično vzdušje, se fantje poskušajo izražati in realizirati na različne, napol akustične načine, od tex-mexa in americane pa vse do klasičnega kitarskega indie popa. Zahvala za to prefinjeno stkano žametno godbo gre predvsem frontmanu Gregu Gonzalesu, ki se razdaja od kitar do mikrofona in to počne nadvse impresivno in prepričljivo. Kronisti se sicer največ osredotočajo na njihovo zdajšnje prebivališče, toda ni odveč omeniti, da je gospodič Gonzales skupino krstil v svojem rojstnem El Pasu. Od tod ta njihov prizvok ali, če želite, priokus južnjaške utehe, ki je tako značilna za vse glasbene predstavnike americane.

Novi, uradno prvi album skupine, ki je izšel ta teden, je produkcijsko, tehnično in aranžersko popolnoma izbrušen, a njegova lirična opažanja ostajajo vselej v območju dandanašnjih razumevanj ljubezni, človeške bližine, topline in enostavne iskrenosti. V skladbi Apocalypse to iskrenost odreja teža romantičnega zloma; v Each Time You Fall In Love pa rahločutni pogled čez ramo spomni na pravo ljubezen; da bi nas že v naslednji jutranji zarji z naslovom K Greg & co. osvetlili in razsvetlili za novi dan. Ravno ta ikonografski moment, ki ga odreja že samo ime skupine, ponuja poslušalcu varno zavetje, v katerem se Cigarettes after sex nikoli ne pregrešijo v svoji otožnosti. Melanholično po seksu, pa vendar, vsakič pri seksu.