Padalka Marina Matić iz hrvaškega Pulja, ki se je v nedeljo smrtno ponesrečila po skoku iz letala, je imela neverjetno smolo. Glavno padalo se ji ni odprlo, zato ga je na 800 metrih odvrgla, nato pa ji je zatajilo še rezervno. Platneni trak, ki bi ga odprl, se ji je ovil okoli telesa, zagozde pa na koncu ni rešil niti avtomatski mehanizem za odpiranje padala, ki se je sprožil 300 metrov nad tlemi.

Matićeva se je v Bovcu mudila na dogodku Adventure boogie, ki je v Posočje privabil okrog sto padalcev iz 18 držav. Za konec se je v nedeljo skupaj s sopadalci udeležila skupinskega skoka iz letala. Pod nebo jih je odpeljal pilot Damijan Cehner iz družbe Aviofun, ki upravlja bovško letališče. Štirinajst minut čez poldne so dosegli višino 4000 metrov in sedmerica padalcev je odskočila. Po odskoku in letenju v prostem padu so v zraku s prijemom za roke izvedli lik in tako padali vse do višine 1500 metrov. Nato so se razpustili in na višini 1000 metrov začeli odpirati padala. Tedaj se je za 34-letno profesorico biologije in naravoslovja začela kalvarija. Le dobro minuto po odskoku iz letala je z vso silo v prostem padu strmoglavila na tla.

Izkušena padalka

Njeni pretreseni prijatelji in preostali padalci so se v nedeljo popoldne spraševali, kaj je lahko šlo narobe, saj logične razlage ni bilo. Matićeva je bila izkušena padalka z licenco C, kar pomeni, da je imela za seboj že več kot 200 skokov, skupaj eno uro prostega letenja in 50 skupinsko postavljenih likov v zraku. Rezultati preiskave kažejo, da je imela v Bovcu izjemno smolo. »Pri sprožitvi zasilnega padala se ji je širši platneni povezovalni trak med vzmetnim padalom in notranjo prosto vrečo, kjer je spravljeno rezervno padalo, ovil okoli telesa, zato se rezervno padalo ni odprlo. Iz nahrbtnika se ni izvleklo niti po tem, ko se je na višini manj kot 300 metrov sprožil avtomatski mehanizem za odpiranje  rezervnega padala,« je sporočil tiskovni predstavnik novogoriške policijske uprave Dean Božnik. Policija ni ugotovila, da bi bil za nesrečo odgovoren še kdo drug, in zato končala, da je šlo zgolj za tragično nesrečo.

Splet nesrečnih naključij

O tragični nesreči je prepričan tudi padalski inštruktor v Slovenski vojski in lanskoletni svetovni prvak v skokih na cilj Uroš Ban. Nesreča ga je pretresla, saj so takšni tragični izidi v padalstvu izjemna redkost. »V Sloveniji se kaj takšnega ni zgodilo že zelo dolgo,« pravi Ban, ki meni, da je tokrat šlo za splet nesrečnih okoliščin. Na vprašanje, ali bi lahko šlo kaj narobe pri spravilu padala, odgovarja, da bo to pokazala preiskava. »Dejstvo pa je, da je za spravilo glavnega in rezervnega padala odgovoren padalec, ki mora imeti za to tudi ustrezno licenco. Kolikor vem, jo je nesrečna padalka imela,« odgovarja. O odgovornosti proizvajalca opreme dvomi, saj je šlo za preverjeno opremo, s katero skačejo številni padalci. Čeprav sta se v kratkem času med padalci zgodili že dve smrtni nesreči (prejšnji teden se je na Madžarskem smrtno ponesrečil slovenski padalec Jože Veldin iz Murske Sobote), še vedno meni, da je nesreč padalcev glede na število skokov malo. »Padalstvo je varnejši šport kot vožnja z avtomobilom,« je prepričan.