Proces množičnega zbiranja sredstev v kriptovaluti ether smo preizkusili »na lastni koži« in lahko rečemo, da je sistem vzdržljiv, pravi Jan Isaković, direktor zagonskega podjetja Cofound.it, ki je pred dnevi še pred začetkom kampanje množičnega financiranja zbralo kar 13 milijonov evrov v kriptovaluti ether. Podjetje je s tem podrlo rekord podjetja ICONOMI, iz katerega izhaja in ki je lansko jesen zbralo 10 milijonov evrov v kriptovaluti, Cofound.it pa se s tem dosežkom uvršča na 13. mesto najbolje financiranih crowdfunding projektov.

Platforma Cofound.it pa ni le platforma za množično zbiranje sredstev v kriptovaluti, temveč je obenem tudi podjetniški inkubator, v okviru katerega bodo projektom pomagali pri oblikovanju kampanje za množično financiranje v valuti ether. A v nasprotju s klasičnimi podjetniškimi pospeševalniki Cofound.it ne bo vzel deleža podjetja, temveč tako imenovane »žetone« token.

»Začetne vrednosti smo nastavili tako, da se lahko financiramo s projekti, ki bodo zbirali sredstva v kriptosvetu, in sicer nam od posameznega projekta ostane 5 do 10 odstotkov žetonov, mi pa njim omogočimo hitro rast,« je pojasnil Isaković in dodal, da je zanimanje za kampanje množičnega financiranja z valuto ether izjemno, vsak dan prejmejo vsaj tri povpraševanja, ali bi bili določeni projekti zanimivi za kripovlagatelje.

Glede projektov si želijo takšnih, ki so že razviti, že imajo uporabnike in morebitne poslovne partnerje. Prve tri, ki bodo zbirali sredstva v kriptosvetu, so tako že izbrali. Gre za distribuirano glasbeno storitev, stabilno kriptovaluto in orodje za lažje trgovanje z valutami. »Nismo pa mi tisti, ki postavljamo pogoje za izbor projektov. Vse je odvisno od tega, kaj so pripravljeni podpreti kriptovlagatelji. Tako imenovanji early adopterji se zanimajo predvsem za tehnologijo blockchain in platforme, tako da trenutno poteka boj zanje, čez kakšno leto ali dve pa bodo zagotovo zanimive še druge dejavnosti, denimo tovarna konopljinega olja, za kar smo tudi prejeli povpraševanje,« je pojasnil Isaković.

V tej luči so tako v Cofound.it kot v podjetju ICONOMI, iz katerega izhajajo, prepričani, da kriptosvet spreminja družbo in ne gre za muho enodnevnico, niti ne za balon, za katerega finančniki po svetu pravijo, da ni vprašanje, ali se bo, ampak kdaj se bo razpočil. »Pred 15 leti, ko so bili aktualni projekti .com, še ni bilo infrastrukture, ki bi omogočala hitro rast, danes pa to imamo in smo prepričani, da je vse stabilno,« je dejal Isaković, ki se strinja, da se o balonu morda govori tudi zato, ker si je delovanje kriptosveta težko predstavljati, zagotovo pa se finančniki, ki izražajo dvom o njem, bojijo za svoje službe, ki se bodo z razvojem kriptosveta znašle v nevarnosti.

A v Cofound.it se za svojo prihodnost ne bojijo, saj so se nanjo, kolikor so se pri tako hitrem razvoju in rasti sploh lahko, dobro pripravili. »V zadnjih dneh smo prejeli številna kompleksna vprašanja, s katerimi so se kriptovlagatelji hoteli prepričati o garanciji, da bo njihova naložba uspela,« je povedal direktor startupa, ki za svoj cilj napoveduje prevzem čim večjega deleža trga startup investicij, vsaj 120 milijard evrov na leto.

Cofound.it je sicer že prisoten na Švedskem, v Tajvanu, Singapurju in Londonu, po zbranih 13 milijonih evrih pa nameravajo razširiti ekipo v Ljubljani in na Obali ter odpreti deset središč po vsem svetu. Do konca leta imajo nato v načrtu pomagati še desetim projektom, ki bodo zbirali sredstva v kriptovalutah, skupaj pa bo po njihovih ocenah zbranih več kot 50 milijonov sredstev, kar Cofound.it takoj uvršča med največje startup pospeševalnike v Evropi.

Dolgoročno si želijo narediti platformo, ki bo samodejno povezovala najbolj zanimiva zagonska podjetja, strokovnjake in podpornike, ne glede na lokacijo. Startupom bo tako olajšan dostop do raznolikega znanja ter kapitala, strokovnjaki bodo lahko svoje znanje delili brez geografskih omejitev, podporniki vseh velikosti pa bodo dobili neposreden dostop do najzanimivejših projektov, so prepričani programerji, ki verjamejo, da s tem odpirajo vrata navadnim smrtnikom, da podprejo naslednji Google ali Facebook, pa čeprav z majhnimi vložki.