Podobno kot številna priljubljena turistična mesta, na primer španska prestolnica ima Madrid Card, nemško glavno mesto pa Berlin WelcomeCard, ima svojo turistično kartico že približno sedem let tudi Ljubljana. Obiskovalci lahko izbirajo med nakupom eno-, dvo- ali tridnevne kartice, z njo pa si lahko devetnajst ljubljanskih zanimivosti, za katere sicer pobirajo vstopnino, ogledajo brezplačno. Poleg tega imajo imetniki kartice tudi nekatere druge ugodnosti, kot sta na primer brezplačen javni prevoz v času veljavnosti kartice in brezplačna izposoja kolesa.

Čeprav na seznamu vključenih znamenitosti prevladujejo muzeji in galerije, pa podatki javnega zavoda Turizem Ljubljana kažejo, da turistična kartica obiskovalcem Ljubljane pogosteje kot vstopnica v kulturne ustanove služi kot vozovnica za vožnjo z mestnimi avtobusi. V prvih štirih mesecih letošnjega leta so namreč turistično urbano vijolične barve turisti najpogosteje uporabili prav za vožnjo z javnim prometom. Na drugem mestu je obisk ljubljanskega gradu, sledijo pa obisk Narodnega muzeja ter vožnja z ladjico in voden ogled mesta.

Več doživetij za višjo ceno

V Turizmu Ljubljana sicer opažajo, da se obisk muzejev povečuje. Narodni muzej je v prvi polovici leta 2013 obiskalo 173 imetnikov turistične urbane, letos pa so jih do konca aprila našteli že skoraj 600. V želji, da bi se turisti še pogosteje odločali za obisk muzejev in galerij, so letos med možnosti, ki so vključene v ceno turistične kartice, dodali štiri nove: obisk Plečnikove hiše, Muzeja sodobne umetnosti na Metelkovi ulici, Muzeja iluzij ter ogled proizvodnje in muzeja v pivovarni Union.

Hkrati s širitvijo nabora vključenih aktivnosti so v javnem zavodu turistične urbane podražili. »Glede na obogateno vsebino ter na podlagi analize povpraševanja in cene drugih turističnih kartic v Evropi smo kartice podražili za štiri evre za odrasle in dva evra za otroke. Ostaja pa 10-odstotni popust pri nakupu prek spletnega mesta Visit Ljubljana,« je v imenu zavoda pojasnila vodja odnosov z javnostjo Nina Kosin. Enodneva oziroma 24-urna kartica za odraslega zdaj brez popusta za spletni nakup stane 27 evrov, za otroka od šestega do štirinajstega leta pa 16 evrov.

Letošnji cilj je 5000 prodanih kartic

Lani so v zavodu prodali nekaj več kot 3000 turističnih kartic, največ julija (491 kartic) in avgusta (741 kartic). A ob uvedbi turistične urbane so bili na zavodu še bolj optimistični. Takrat je tedanja direktorica zavoda Barbara Vajda napovedala, da bodo zadovoljni, če bodo prodali okoli 7500 vijoličnih urban na leto.

Kljub temu so, kot je pojasnila Kosinova, s številkami zadovoljni, saj te iz leta v leto rastejo. »Res je, da še nismo dosegli želenega števila prodanih kartic, vendar pa letno dosegamo 30-odstotno rast pri prodaji, v prvih mesecih letošnjega leta pa smo imeli 245-odstotno rast,« je še dodala. Cilj zavoda za letošnje leto je tako prodati 5000 turističnih kartic.