Prav zanimivo bi bilo nekoč, če bi bilo to seveda sploh mogoče, sešteti vse avtomobile, ki so jih doslej denimo samo hollywoodski studii med snemanjem svojih uspešnic uničili ali resno poškodovali. Do kakšne številke bi prišli? Bi bila ta šestmestna, morda celo že sedemmestna? A pustimo ugibanja, žal nam kljub temeljitemu raziskovanju niti do kakšne približne številke ni uspelo priti, smo pa zato do dveh zanimivih podatkov. Prvi je, da še skorajda vsak, ali pa vsaj velika večina avtomobilov, ki so v katerem koli filmu odigrali pomembno vlogo, tega ni končal brez prask, temveč popolnoma uničen ali vsaj malo poškodovan. Drugi pa je, da so filmarji v številnih filmih uničili ali poškodovali tudi zelo posebne drage avtomobile, ob zvijanju pločevine katerih je pri srcu pošteno zabolelo marsikaterega ljubitelja določenega jeklenega lepotca.

A v zvezi z drugim podatkom je tu še olajševalna okoliščina, ob kateri so omenjene srčne bolečine tako rekoč odveč – v veliki večini primerov uničenja ali poškodovanja zelo dragih prestižnih avtomobilov ti dejansko sploh niso utrpeli škode, saj so namesto njih uporabili natančne, a v primerjavi z originali nekaj desetkrat cenejše replike. Ne nazadnje smo nekaj takšnih spoznali že tudi v naši rubriki. A vedno in vselej vseeno ni bilo tako. Eden zadnjih originalnih prestižnih jeklenih lepotcev, ki so ga v filmu pošteno obdelali, je bil lamborghini countach v Volku z Wall Streeta (The wolf of Wall Street) leta 2013.

»Prosim, naj bo replika«

Ob vsem zapisanem tako niti ne čudi, da se prvi komentar pod fotografijami razbitega lamborghinija na spletnem forumu vsebinsko najbolj bogate strani, posvečene avtomobilom v filmih (imcdb.org), pod katerega se je podpisal uporabnik »carcrasher88«, glasi takole: »Prosim, naj bo replika…« In odgovor: »Žalostno in neverjetno, toda ni!« Čemur kakopak sledi zgražanje in objokovanje ljubiteljev tega prekrasnega primerka na štirih kolesih ter celo pozivi k bojkotu filma. Ki pa, kot vemo, niso bili niti malo uspešni, saj je bil film velika uspešnica.

Kdor ga je videl, točno ve, o katerem avtu teče beseda in kako je prišlo do tega, da so ga tako pošteno obtolkli. Za volanom lepotca je seveda sedel glavni junak filma Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio), ki pa je to, kljub temu da različne droge zlorablja ves film, storil v stanju, ko je bil še najbolj pod vplivom prepovedanih substanc. V avto se je tako komaj privlekel, ga odprl z nogami in ga nato med vožnjo obtolkel ob parkirane avtomobile, prometni znak, cvetlične lonce, obcestno svetilko… A kljub temu da ga je na tak način pošteno preoblikoval, se je nekako srečno privlekel do doma.

Mogoče ga je bilo popraviti

Pri filmskem lamborghiniju countachu ob tem ni šlo za običajen model, temveč za primerek posebne serije »25th anniversary edition«, ki jo je Lamborghini poslal na trg leta 1988 ob 25. obletnici ustanovitve znamke. Ta je skupno obsegala natanko 658 primerkov, izdelovali so jo med letoma 1988 in 1990, od originala pa se razlikuje po nekaj malenkostih, ki jih bržčas opazi le zares izostreno oko oboževalcev tega štirikolesnika. Filmski primerek je bil eden od skupno le 23 bele barve, če gre verjeti človeku, ki je filmski ekipi avto priskrbel, pa je šlo tudi za odlično ohranjenega, saj je imel prevoženih le okrog 11.300 kilometrov.

No, za olajševalno okoliščino pri zločinu, ki ga je po mnenju ljubiteljev tega avtomobila storil režiser filma Martin Scorsese, temu lahko štejemo dve stvari. Prva je, da je pri countachu vendarle nastradala »samo« pločevina in so vsi njegovi vitalni deli ostali nedotaknjeni, kar pomeni, da se ga je ob popravilu (sicer zelo dragem, a vendarle) dokaj enostavno dalo spraviti nazaj v prvotno stanje. Druga pa pravi, da je Scorsese najprej celo želel uporabiti repliko, s katero so tudi posneli kader, a mu ni bilo všeč, kako se je ta zverižila.

In še to: primerki omenjenega lamborghinija stanejo med 250.000 in 450.000 evri.