Strokovno komisijo sestavljajo Gregor Sakovič, (NLB), dr. Jure Knez (Dewesoft, zlata gazela 2012), lanskoletni zmagovalec Mario Kurtovič (direktor Panorganic, Mladi podjetnikleta 2016) in Borut Borštnik (direktor Zavoda mladi podjetnik). V prvi fazi je komisija izmed več kot 70 prijavljenih izbrala 10 podjetnic in podjetnikov, ki so najbolj izstopali. »Tudi na letošnji izbor smo prejeli zelo zanimive in kakovostne prijave, kar nas navdaja z optimizmom glede razvoja podjetništva v Sloveniji«, je letošnje prijave komentiral Borut Borštnik, predstavnik organizatorja.

In kdo so polfinalisti?

Dominika Bučar, Katarina Bučar – BOO

Podjetniška zgodba Dominike in Katarine Bučar se je začela januarja 2016 z oblikovanjem prvega nahrbtnika z vrvicami, ki sta ga poimenovali Boopack. V okviru podjetja BOO danes nastajajo nahrbtniki, torbice in puloverji, za katere je značilen čist, minimalen in moderen stil, hkrati pa izstopajo po svoji drugačnosti in unikatnosti. Izdelke iz usnja in umetnega usnja, ki so oblikovani v Ljubljani, želita mladi podjetnici prodajati v velikih spletnih in fizičnih trgovinah po vsem svetu. Največji uspeh podjetja predstavlja sodelovanje z britanskim spletnim gigantom ASOS, kmalu pa bodo izdelki razstavljeni tudi na znani nakupovalni ulici Oxford Street v Londonu.

Nejc Škoberne, Miha Štajdohar, Klemen Hrovat – Genialis

Genialis Platform je programska platforma, ki znanstvenikom s področja znanosti o življenju omogoča avtonomno analizo in interpretacijo genomskih podatkov. Z orodji, ki jih ponuja platforma, lahko hitro preverjajo eksperimentalne hipoteze z različnih področij. Prijazni vmesnik za analizo in vizualizacijo podatkov lahko uporabljajo znanstveni ki brez poglobljenih računalniških znanj. Podjetje, ki je v

času svojega delovanja že prejelo različne nagrade, nazadnje pa je zmagalo na tekmovanju PODIM Challenge 2017, se je v tujino širilo že leta 2015, svojo ekipo v Houstonu pa želijo trenutno okrepiti s kadri s področja prodaje in razvoja.

Hajdi Korošec Jazbinšek, Urban Jazbinšek – Hajdi.si

Hajdi.si je spletna in fizična butična trgovina z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Filozofija podjetja je združiti izdelke s funkcionalnostjo in trendovskim dizajnom. Ustanoviteljica podjetja Hajdi je mamica dveh fantkov, ki obožuje modo in dizajn –ravno zato je skupaj z možem in poslovnim partnerjem Urbanom v Slovenijo pripeljala priznane blagovne znamke otroške mode. Vizija podjetja je postati najboljša otroška trgovina na svetu, kratkoročno pa želijo dokončno osvojiti hrvaški trg in s pomočjo modernih pristopov, kot sta sodelovanjez znanimi blogerji in promoviranje prek Instagrama, začeti š

iritev na druge tuje trge.

David Benedik – IDL logistika

Podjetje IDL LOGISTIKA organizira prevoz blaga po kopnem. Njihovo vodilo je razbremenitev naročnikov, s čimer jim omogočijo osredotočanje na lastno delovanje. Odlikujejo jih fleksibilnost, ažurnost in prijaznost, zato se kar 75 odstotkov strank odloči za večkratno koriščenje njihovih storitev. Podjetje, ki se financira iz lastnih sredstev, načrtuje širitev natuje trge, in sicer najprej na Hrvaško in v Avstrijo. Poleg tega želijo razširiti svojo ekipo, vzpostaviti mednarodni klicni center in vzpostaviti skladiščni sistem, ki bi še dodatno obogatil njihovo ponudbo.

David Knez – InDavidual

David Knez se je v polfinale izbora uvrstil s svojo blagovno znamko InDavidual, ki predstavlja nov način zavezovanja vseh vrst obutve z luknjami. Gre za nov izum, in sicer za elastično vezalko z zanko in obročkom. Nova vezalka lahko olajša zavezovanje čevljev otrokom, starejšim in osebam s posebnimi potrebami, prav vsakemu uporabniku pa ponuja optimalno zavezovanje čevljev. Knez je svoji blagovni znamki Quickshoelace in InDavidual uspešno predstavil na platformah za množično financiranje Kickstarter in Indiegogo, v kratkem pa načrtuje odprtje spletne trgovine.

Nik Vene – NV

Nik Vene je v okviru blagovne znamke NV Holders lansiral že dva držalca za srajce, in sicer T-Holder in S-Holder. Izdelavo obeh pripomočkov sta mu omogočili uspešni kampanji na platformi za množično financiranje Kickstarter. Omenjena izdelka sta popolna novost na trgu, slovita pa po izjemno visoki kvaliteti. Podjetnik ima s podjetjem NV velikopotezne načrte, saj želi zagotoviti svetovno prepoznavnost blagovne znamke in izdelkov NV Holders, ki se prek spletne trgovine že sedaj večinoma prodajajo v tujino. Do sredine leta 2018 pa namerava predstaviti še dva izdelka.

Nadja Keržan, Sandra Keržan – Okay.si

Okay.si je prva slovenska spletna trgovina, ki ponuja trajnostno zasnovane izdelke priznanih svetovnih znamk. Podjetje si s prodajo trajnostno proizvedenih izdelkov prizadeva ozaveščati potrošnike in prispevati k bolj zdravemu planetu in odgovorni družbi. V enem letu delovanja sta mladi podjetnici v Sloveniji uspešno predstavili številne priznane blagovne znamke. Pred kratkim so spletni trgovini dodali tudi maloprodajno trgovino, načrtujejo pa tudi širitev v sosednje države. Na Hrvaško želijo najprej prodreti s spletno prodajo, če se bo pojavila potreba po maloprodajni trgovini, pa so jo prav tako pripravljeni odpreti.

Matej Pelicon, Anita Lozar – Pivovarna Pelicon

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Stremijo k temu, da pivcev ne bi dolgočasili, temvečjih želijo presenetiti z uravnoteženimi, pitnimi zvarki polnega okusa. So edina mala pivovarna, ki poleg vrhunske opreme za varjenje uporablja tudi najbolj dodelan nadzor kakovosti. Poleg B2B ponudbe so odprli tudi spletno trgovino in prvo specializirano fizično trgovino. V začetku poslovanja je podjetje spremenilo zastarelo prakso grosistov v transakcije s kratko vezavo in konstantnim pritokom denarja. V naslednjih letih želijo postati največja kraft pivovarna v regiji, ki bo v 100-odstotni lasti zaposlenih in bo vključevala verigo specializiranih trgovin in lokalov.

Jasna Grbić – Tattoo Care

Jasna Grbić na slovenskem trgu predstavlja mazilo za nego tetovaž Tattoo Care. S svojim izdelkom je prodrla v trgovsko verigo Spar, s pomočjo katere je pomagala že več kot 15 tisoč strankam. Tako so izdelki za nego tetovaž, izdelani po tradicionalnem originalnem receptu, dostopni vsem posameznikom s tetovažami, ne le profesionalnemu osebju. Podjetnica, ki se je predstavila tudi v oddaji Štartaj, Slovenija!, načrtuje razvoj novih izdelkov in potencialno širitev ekipe, s svojo linijo za nego tetovaž pa želi prodreti v vse trgovine, drogerije, megamarkete in lekarne tako v Sloveniji kot v tujini.

Luka Železnik, Dejan Kobal – Tng oprema

Luka Železnik in Dejan Kobal sta leta 2015 ustanovila podjetje Tng oprema, prek katerega z blagovno znamko KingsBox združujeta ljubitelje funkcionalne vadbe iz celotne Evrope. Vsa oprema, ki je na voljo tako rekreativcem kot tudi najsodobnejšim funkcionalnim centrom, se prodaja pod oznako Oblikovano v Evropi. Podjetnika sta se v finale izbora za mladega podjetnika uvrstila lani, vendar se žal nista uspela udeležiti zaključnega dogodka. Trenutno poslujeta v Sloveniji in Italiji, v prihodnosti pa se bosta usmerila še na druge tuje trge – najprej na Hrvaško.