Pojasnjujem, da je EBU za poenoteno glasnost vseh programskih vsebin, torej tudi oglasnih sporočil, vzpostavil standard R128 za normalizacijo glasnosti, ki ga RTV Slovenija kot članica EBU skuša čim dosledneje spoštovati, z rednimi meritvami in preverjanji. Zavedamo se, da imajo naši gledalci in poslušalci tudi na tem področju pravico do najkakovostnejše storitve in da logika »glasnejše je boljše« ni primerna za nacionalno medijsko ustanovo. Pri zadnjih meritvah glasnosti oglasov v naključno izbranih terminih vodja Mediateke RTV Slovenija Martin Žvelc ni ugotovil znatnih tovrstnih odstopanj.

Zato gledalca prosimo, da posreduje konkretne podatke o odstopanjih, ki jih je (ali pa jih še bo) opazil na katerem od sedmih televizijskih programov RTV Slovenija (TV SLO 1, TV SLO 2, TV SLO 3, TV Koper, TV Maribor, programa za italijansko in madžarsko narodnost). Dodajam, da so reklame za večino nacionalnih RTV-hiš v svetu pomemben vir prihodkov, RTV Slovenija v tem ni izjema, del sredstev za delovanje si mora pridobiti na trgu, tudi s prodajo oglasnega prostora. Na vsebino ne more vplivati, razen v primeru kršitve poklicnih meril ali programskih standardov. Programski čas, namenjen oglasnim sporočilom, je zakonsko omejen in za RTV Slovenija v primerjavi s komercialnimi TV-programi veliko strožje odmerjen.

Ilinka Todorovski

varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija