Prva poročila za izpad informacijskega sistema, zaradi katerega so morali prizemljiti vse sobotne lete letalske družbe BA iz letališč Gatwick in Heathrow, so trdila, da je šlo za napako zaposlenega v podatkovnem centru letalske družbe. Ta naj bi med opravljanjem vzdrževalnih del ponesreči izklopil elektriko. Podjetje CBRE, ki upravlja s podatkovnim centrom na letališču Heathrow, je medtem že zanikalo očitke in reklo, da “ne temeljijo na dejstvih” in da “za izpad ni kriv človeški faktor”.

Kot poroča britanski Guardian, je Bill Francis, šef informatikov podjetja IAG, sicer materinskega podjetja letalske družbe BA, v internem elektronskem sporočilu povedal, da je do napake prišlo zaradi nenadnega izpada elektrike. Ko se je sistem nekaj minut kasneje nenadzorovano in nenačrtovano zopet vklopil, pa je prišlo tudi do fizičnih poškodb sistema. To je po Francisovih besedah še poslabšalo nastalo situacijo.

Veliki Britaniji se medtem čudijo, da podjetje ni imelo nadomestnega napajalnika, ki bi lahko zagotovil nemoteno delovanje IT-ja in preprečil kaos 75.000 potnikom. Letalska družba je sporočila, da preiskave še potekajo, zato ne morejo potrditi pravega vzroka za sesutje sistema. Preiskavo je pozdravil tudi upravitelj podatkovnega centra. Družba BA se medtem sooča tudi z očitki nezadovoljnih potnikov. Slednji podjetju med drugim očitajo tudi, da ni poskrbelo za celotno odškodnino oškodovanim.