Športni terenci so velik prodajni hit ne samo v Evropi, temveč tudi v Sloveniji. Razlog?

V primerjavi s klasičnimi avtomobili so precej bolj funkcionalni, ljudje radi sedijo višje, kar jim omogoča lažji vstop in izstop iz vozila, tudi preglednost med vožnjo je boljša. Je pa seveda res, da gre za trenutno modo.

Se zna ta modni trend v prihodnjih letih spremeniti, lahko pričakujemo neki nov razred, ki bo prevzel primat?

To je težko napovedati, projekcije pa kažejo, da bo segment športnih terencev tudi v prihodnjih nekaj letih še naprej rasel in bo za vse proizvajalce še kako zanimiv.

Mazdi CX-3 in CX-5 sta si na prvi pogled zelo podobni, a nagovarjata različni ciljni skupini kupcev.

Avta sta si že po velikosti precej različna, takšni sta tudi vstopni ceni, ki ju loči kar osem evrskih tisočakov. Ljudje, ki se odločajo za nakup CX-5, imajo nekaj več pod palcem. Se pa za CX-3 odločajo ljudje, ki ne potrebujejo tako prostornega in zmogljivega avtomobila. CX-5 je po drugi strani primeren tudi za družine z dvema otrokoma.

Kakšna je usoda mazde2, čaka na slabši tečaj jena?

Res je mazda2 med našimi modeli najbolj občutljiva za razmerje med evrom in jenom. Jo prodajamo, toda številke niso velike. Se pa zavedamo, da prodajna zgodba ni v naših rokah, saj avto zaradi cene ni tako konkurenčen, kot bi moral biti.

Trenutno je modno govoriti o elektrifikaciji, Mazda je pri tem precej tiho.

Smo tiho, a to še ne pomeni, da na tem področju ničesar ne počnemo. Prve elektrificirane modele bomo predstavili leta 2019, a več še ni znano. Pustimo se presenetiti.

Mazda ima relativno majhno paleto vozil, v katerem segmentu ste najšibkejši?

O šibkem segmentu bi težko govorili. Dejstvo je, da se trenutno osredotočamo na segment športnih terencev, kjer dosegamo najvišjo rast, ki se bo še nadaljevala. So pa naše letne proizvodne zmogljivosti le 1,55 milijona vozil, zato tudi ne moremo imeti tako zelo široke palete vozil, kot jo imajo nekatere druge znamke.

Japonske znamke ste se nekoč hvalile s pregovorno zanesljivostjo, tega v zadnjih letih ne izpostavljate več tako očitno. Zakaj ne?

Za to ni pravega razloga. Smo pa ponosni na kakovost, ki jo dosegajo naši avtomobili, temu smo pri Mazdi od nekdaj zavezani. Mogoče pa bi to zanesljivost res lahko malce bolj poudarjali. maš