V proizvodnih prostorih SVP Avio, kjer izdelujejo barke Greenline nekdanje gorenjske gazele Seaway, se kaže povsem drugačna slika kot še pred letom dni. Četudi so proizvodnjo večjih kosov plastike že januarja letos zagnali v nekdanjih prostorih Jelovice v Škofji Loki, proizvodnja na Zgoši poka po šivih.

Zato se z mislimi vse pogosteje usmerjajo v ureditev novih proizvodnih prostorov, kjer bodo optimizirali proizvodnjo manjših bark, razvoj in izdelavo večjih bark pa ohranili na Zgoši, pojasnjuje direktor Žiga Petač. Proizvodnjo tega segmenta plovil imajo zasedeno do oktobra letos.

Dražba končno za njimi

V podjetju v lasti Rusa Vladimirja Zinčenka so si po aprilski dražbi nepremičnin Seaway Design in Seaway Yachts ter nekaj orodij za izdelavo bark sicer oddahnili, saj zdaj lažje načrtujejo svojo prihodnost. Za nepremičnine Seaway Yachts in Seaway Design na Zgoši in na Bledu ter nekaj orodij so odšteli 5,3 milijona evrov in davek, kar je občutno manj kot na prejšnji dražbi, kjer je bila izklicna cena postavljena na 8,36 milijona evrov. SVP Avio, ki je imel predkupno pravico, na dražbi pa je bil tudi edini, je tako postal lastnik hektarja in pol zemljišč in objektov v Zgoši ter 2500 kvadratnih metrov poslovnih površin na Lisicah na Bledu. »Cena je bila morebiti še nekoliko previsoka, pa vendar je korektna. Najpomembneje je, da je to za nami in da smo pri vseh deležnikih ohranili zaupanje,« je komentiral Petač.

Težko do proizvodnih delavcev

Podjetje je lani ustvarilo 16 milijonov evrov prihodkov, bi pa radi rasli še hitreje, a brez dovolj ustreznih kadrov ne bo šlo. Trenutno imajo 165 zaposlenih, do konca leta naj bi jih bilo že 200. »Težave imamo predvsem v Škofji Loki praktično na vseh proizvodnih mestih, še posebej težko dobimo laminerje. Kandidate dobimo, opravijo zdravniški pregled, po nekaj dneh pa ugotovijo, da delo ni za njih, gredo na bolniško ali pa se sploh ne javijo več. Pri iskanju sodelavcev sodelujemo s kadrovskimi agencijami, z zavodom za zaposlovanje, aktivni smo tudi sami. Četudi imamo v tem segmentu nadpovprečne plače in zagotavljamo izobraževanje, izplačali smo tudi nagrade in božičnico, ljudi ne uspemo pritegniti. Lastniki so pošteni in cenijo uspešno delo, zanj nagradijo tudi zaposlene,« je poudaril Petač.

Prodali bi lahko več, kot imajo trenutno zmogljivosti, vendar z gradnjo novih proizvodnih prostorov še ne bodo hiteli. Če pa se bo trend dobre prodaje na navtičnem trgu nadaljeval, jih bodo morali postaviti najpozneje čez tri leta. Nove prostore bomo zgradili na tem delu Gorenjske, saj imamo od tu glavnino sodelavcev. »Podporo dosedanjih partnerjev imamo, prav tako podporo bank. V zadnjem letu dni smo vložili tri milijone in šeststo tisoč evrov v razvoj dveh novih bark in ureditev prostorov v Škofji Loki,« pojasnjuje Petač.

Ne prehitro

Letno izdelajo lahko nekaj več kot sto bark. Na novo si odpirajo ameriški trg, prodaja je stekla v Novo Zelandijo in Avstralijo, zadovoljni so s prodajo na Japonsko, nekaj bark so nedavno prodali v Dubaj, medtem ko evropski trg ostaja zelo stabilen. Ker imajo trge razpršene, nimajo sezonsko povečanega povpraševanja. »Pozorni smo, da si ne odpiramo novih trgov prehitro, saj moramo predvsem zadostiti trenutni prodajni mreži, predvsem pa preprečiti, da bi zadušili katerega od že obstoječih trgov.«

Na področju izdelave večjih bark je svetovna konkurenca močna, zato si konkurenčno prednost skušajo pridobiti z večjo prilagodljivostjo pričakovanjem kupcev, kakovostjo, dizajnom in hitrostjo izdelave. SVP Avio v tem segmentu na trgu nastopa z 20-metrsko barko Oceanclass, za katero je treba odšteti od dva milijona evrov navzgor, proizvodnjo pa imajo zasedeno do januarja prihodnje leto.