Vrhovni poveljnik obrambnih sil Borut Pahor je včeraj namesto novega generala gardi Slovenske vojske izročil le priložnostno državno odlikovanje za zasluge. Za glavni vojaški pasulj pa je poskrbelo Gorenje in ne kuharji iz logističnega polka, ki so to počeli vsa leta doslej. Zato se je takoj razširilo, da naša vojska zdaj še pasulja ne zna več skuhati.

Na generalštabu pravijo, da je krovni krivec za nastalo situacijo zakon oziroma z evropskimi akti in nacionalnimi predpisi opredeljena živilska zakonodaja. Ta je namenjena temu, da zagotavlja visoko raven kvalitete živil in izniči tveganje nevarnosti na človekovo zdravje. Tiskovni predstavnik Slovenske vojske Simon Korez je k temu dodal, da v dveh urah – ki jih za skrajni čas med pripravo in postrežbo obroka določa HACCP – iz mariborske vojašnice do slovenjgraškega letališča pripadniki logističnega polka niso zmogli pripeljati hrane. Poleg tega je Korez še dejal, da so v celjski vojašnici poskrbeli za dopoldansko prehranjevanje vojakov, zaradi česar niso zmogli skrbeti še za glavnino prehrambne ponudbe – tiste po Pahorjevem govoru oziroma po slovesnosti.

»Če praznujemo, praznujemo vsi, in tudi tisti, ki so po navadi kuhali, bodo letos lahko praznovali«, je dogodek opravičeval Korez in pomenljivo pripomnil, da je osebje Gorenja za hrano poskrbelo bistveno ceneje, kot bi davkoplačevalce stala vojska, če bi (si) kuhala sama. Koliko bo SV za to plačala Gorenju, Korez ni povedal, je pa na naše vprašanje, ali je Gorenjevo menzo pomagala urediti domačinka iz tistih krajev, obrambna ministrica Andreja Katič, odgovoril: »Ne, pri tem ministrica nima nič«.

Logistični polk: Nas je premalo

Pripadniki logističnega polka pa so pojasnili: »Za dopoldansko malico vojakov in obiskovalcev predstavitvenih točk smo poskrbeli mi. Ker nas je premalo, za glavno ponudbo prehrane nismo zmogli poskrbeti, saj bi morali sestaviti dve kuharsko-strežbeni ekipi, nas pa je dovolj le za eno«.

S podobno težavo – s pomanjkanjem pripadnikov – se soočajo tudi pripadniki čet nekdanjega 18. bataljona za radiološko, biološko in kemično bojevanje, o čemer smo že poročali. Enako težavo imajo tudi v transportni četi. Tam bi morali vsak trenutek zagotavljati okrog 90 akreditiranih voznikov, a jih je ta trenutek tam zgolj okrog dvajset.