Ljubljančan Matjaž Jurovič je 44-letni frizer, ki se po mestu vozi predvsem s svojim mopedom piaggio ciao. »Kupil sem ga pred približno 10 leti. Z njim se vozim redno, vendar me v desetih letih policija nikoli ni niti pogledala,« je za Dnevnik pripovedoval Ljubljančan, čigar pozitivni niz se je končal pred dnevi. Po Tržaški cesti se je kot običajno vozil po kolesarski stezi, na semaforju pa ga je ustavil policist. Ker piaggia ni imel registriranega, policist pa je ocenil, da njegov moped zmore več kot 25 kilometrov na uro, mu je napisal kazen v višini 500 evrov. Še 40 evrov kazni pa je dobil, ker je njegovo vozniško dovoljenje za avtomobil, ki zajema tudi vozniško dovoljenje za mopede (sicer do 45 kilometrov na uro), poteklo.

Brez izrednega tehničnega pregleda

Juroviča je zmotilo dvoje. Po njegovih besedah so policisti Piaggiove mopede na vžig s pomočjo pedal v Ljubljani do pred kratkim obravnavali kot najblažje mopede (do 25 kilometrov na uro) in dopuščali vožnjo z njimi po kolesarski stezi in brez registracije in čelade. Dejstvo pa je, da so mopedi piaggio ciao hitrejši od 25 kilometrov na uro, saj gre za mopede iz 80. in 90. let let, ko razreda do 25 kilometrov na uro niti ni bilo. Jurovič ocenjuje, da njegov moped dosega hitrost med 30 in 40 kilometri. Števca namreč ta tip mopeda nima. »Deset let nisem imel težav. Zakaj so se ravno zdaj lotili nadzora, ko se vsi ukvarjamo z registracijo, ki bo za vse obvezna od 1. maja,« nam je dejal Jurovič, ki mu je s pomočjo prič že uspelo dokazati lastništvo mopeda (s tem imajo težave številni lastniki starejših mopedov, ki do sedaj še niso bili nikoli registrirani), te dni pa namerava opraviti tudi tehnični pregled in ga registrirati. Druga pomembna Ljubljančanova pripomba je tudi ta, da policisti njegovega mopeda niso niti odpeljali na izredni tehnični pregled, da bi ugotovili njegovo končno hitrost, na podlagi katere bi črno na belem ugotovili oziroma potrdili, ali je njegov moped hitrejši od 25 kilometrov na uro in za koliko.

Pomoč izvedenskega mnenja

Tudi od nekaterih drugih ljubljanskih mopedistov smo slišali, da naj bi policija v zadnjem času poostreno nadzirala prav lastnike piaggiov, kar botruje še dodatnemu negodovanju zaradi sitnosti, ki jih imajo z (od 1. maja dalje) obvezno registracijo. Ta ukrep, ki se zdi sicer nujen zaradi številnih – tudi do hitrosti 100 kilometrov na uro – predelanih mopedov, se v praksi namreč izkazuje za birokratsko moro neproblematičnih lastnikov starejših mopedov.

Na ljubljanski policijski upravi zanikajo, da bi izvajali poostren nadzor nad mopedi, dodajajo pa, da vsako leto ob začetku sezone mopedov in motorjev izvajajo nadzor ob rednem delu. »V primeru, da obstaja sum, da so tovrstna vozila predelana ali presegajo tovarniško določeno maksimalno hitrost, policisti vedno odredijo tudi izredni tehnični pregled. Izrednega tehničnega pregleda pa ne odrejajo za vozila, ki so po tehnični specifikaciji proizvajalci uvrščena med mopede (do 45 kilometrov na uro, op. p.), saj morajo biti ti že zdaj registrirani,« nam je odgovorila Nataša Pučko z ljubljanske policijske uprave in nam dodatno pojasnila, da imajo policisti za mopede piaggio ciao iz enega izmed prekrškovnih postopkov pridobljeno mnenje sodnega izvedenca, da je njihova hitrost višja od 25 kilometrov na uro in bi torej morali biti registrirani že ves čas.

Po naših neuradnih informacijah gre za mnenje, ki ga je lani v enem izmed sodnih postopkov izdelal grosupeljski izvedenec avtomobilske stroke. Nanj smo se obrnili za več pojasnil, vendar nam jih zaradi preobremenjenosti ni želel zaupati.