Veliko je spletnih strani in priložnosti za nakup rabljene Chanelove torbice. Še več je možnosti, da kupite njen ponaredek. Eno od zanesljivih mest, na katerem se vam to ne more zgoditi, je RealReal, spletna prodajalna rabljenih luksuznih dobrin iz San Francisca, ki svojo verodostojnost gradi na strogem postopku ugotavljanja pristnosti rabljenih izdelkov. V podjetju imajo celo interno tekmovanje »najdi ponaredek«, v katerem cenilci osvojijo nagrado, če jim uspe najti »izdajalske« znamke.

Vendar pa to ni edini razlog za hitro rast podjetja RealReal. S svojim preprostim poslovnim modelom, ki omogoča petičnim lastnikom, da se rešijo malo rabljenih oziroma malo obrabljenih luksuznih dobrin in oblikovalskih izdelkov, je začela prevzemati posel tako eBayu kot sloviti avkcijski hiši Sotheby’s. Podjetje, ki ga je leta 2011 ustanovila Julie Wainwright, je lani preprodalo za več kot 400 milijonov dolarjev razkošnih modnih oblačil, obutve, torbic, nakita in ročnih ur ter dekorativnih predmetov za dom. Vsako leto se promet podjetja, ki je razširilo poslovanje že po vsem svetu, poveča za 75 do 100 odstotkov. Wainwrightova, ki je izvršna direktorica podjetja RealReal, je doslej zbrala tudi za več kot 120 milijonov dolarjev vlagateljskih sredstev.

Največja skrb kalifornijske podjetnice je, kako spraviti v prodajo vse blago, ki prihaja na njen naslov. Prodajalcem izdelkov omogoča brezplačno pošiljanje po pošti, vozniki podjetja pa jih lahko pridejo prevzet celo na strankin dom. Zgodilo se je že, da so lastnici torbice, dane v konsignacijsko prodajo, vrnili 100 tisoč dolarjev vredne uhane, ki jih je pozabila v torbici.

Kupci lahko na spletni strani podjetja RealReal uporabijo storitve podjetja Affirm, še enega uspešnega kalifornijskega zagonskega podjetja za financiranje (kreditiranje) spletnih nakupov, pri katerem si uporabnik sam določi način in čas odplačevanja.

Trg z luksuznimi izdelki je globalno vreden 1500 milijard dolarjev, v podjetju RealReal pa pravijo, da ga poskušajo z inovativno prodajo rabljenih izdelkov še razširiti. »Začeli smo tako rekoč iz nič, Julie Wainwright je podjetje ustvarila za mizo v svoji kuhinji. Danes imamo 600 zaposlenih, veliko lokacij po vseh ZDA, prestižne izdelke pa sprejemamo in pošiljamo po vsem svetu,« piše na spletni strani podjetja.

Tudi luksuz je trajnosten

Izdelke, ki jih vzamejo v prodajo, fotografirajo in takoj objavijo na spletni strani. Večino jih prodajo že v tridesetih dneh. Prodajalec prejme od 60 do 70 odstotkov od spletne prodajne cene. »Izdelek poskušamo prodati po najvišji možni ceni. Določamo jo s pomočjo računalniških algoritmov, ki upoštevajo podatke o oblikovalcu izdelka, konkretnem tipu oziroma modelu izdelka, njegovi starosti in ohranjenosti,« pravijo. Doslej so prodali že več kot štiri milijone izdelkov.

Julie Wainwright ima za sabo že mučno podjetniško izkušnjo. Konec devetdesetih je delala kot izvršna direktorica v Pets.com, hitro rastoči spletni prodajalni hrane in pripomočkov za hišne ljubljenčke. Ob zlomu spletnih podjetij v ZDA leta 2000 je Pets.com, ki je v zadnjih 20 mesecih delovanja izgubil več kot 150 milijonov dolarjev, postal sinonim prenapihnjenosti spletnega poslovanja. Wainwrightova je morala odpustiti več kot sto zaposlenih, vseeno pa ji je uspelo vlagateljem povrniti denar. »Šla sem skozi pekel,« pravi podjetnica, ki je potrebovala deset let, da se je pobrala in iz nič ustvarila novo podjetje.

RealReal zdaj spreminja način kupovanja prestižnih izdelkov. Kupec, ki ve, da lahko drag izdelek proda naprej (če bo lepo ohranjen), se lažje odloči za drag nakup. Še več, če namerava zapraviti za modni izdelek veliko denarja, bo raje izbral znamko, ki ohranja visoko ceno. Modne znamke Chanel, Hermès, Christian Louboutin in Cartier obdržijo visoko ceno tudi pri prodaji iz druge roke. Velike ameriške modne trgovine, kot sta Saks Fifth Avenue in Neiman Marcus, kupcem ponujajo darilne bone, če svoje rabljene izdelke ponudijo v prodajo na spletni strani RealReal.

Obstaja še en pozitivni vidik spletne prodaje rabljenih razkošnih izdelkov: »Čeprav manj očitno kot pri recikliranju, kompostiranju in ponovni rabi odsluženih stvari, je nakupovanje izdelkov iz druge roke prav tako trajnostno in odgovorno do okolja. Ko prodate svoj izdelek prek naše spletne strani, veste, da ne bo končal na smetišču,« pravijo v kalifornijskem zagonskem podjetju.