Zadnja leta, letos verjetno bolj kot kadar koli prej, postaja praznovanje velike noči v Britaniji že tako podobno praznovanju božiča, da so že začeli govoriti, da je velika noč novi božič, čeprav so se Jezusu Kristusu dogajale povsem različne reči za božič (rojstvo) in za veliko noč (križanje na veliki petek, vstajenje od mrtvih na veliko nedeljo). Velika noč naj bi bila za kristjane, tudi britanske, praznik veselja in upanja. Upanja, da je Jezus Kristus z vstajenjem premagal telesno in duhovno smrt ter vsem kristjanom prinesel upanje na vstajenje po smrti.

Komercializacija

Kakršna koli velikonočna upanja gojijo v teh brexitskih časih, ki so vse bolj polni skrbi o prihodnji »globalni« Britaniji, vsa so v znamenju razbohotene komercializacije velikonočnih praznikov, ki postajajo tako velik praznik trgovcev in vseh, ki jih oskrbujejo, kot so bili do zdaj samo božični prazniki (tudi valentinovo in noč čarovnic sta iz leta v leto večja praznika trgovcev, a v primerjavi z božičem in veliko nočjo trajata vse premalo časa). Ne pomnimo, da bi trgovci kdaj prej kot letos Otočanom ponujali velikonočna drevesa (samo iz vej, brez iglic ali listja), velikonočne venčke (za vhodna vrata) z barvitimi jajčki, ptički in drugimi okraski ter velikonočne »krekerje«. Kot bi bila velika noč pomladanska repriza božiča. Eden od britanskih kolumnistov se je zato vprašal, ali gre za praznično zabavo ali za norost.

Otočani so za veliko noč vedno imeli na mizah sveže rože, bele prtičke in sadne torte. Letos so se ob krožnikih prvič pojavili nebeško modri »krekerji«. Nekateri v obliki in barvi malo večjih oranžnih korenčkov. Prodajale so jih vse velike samopostrežne verige. Številne domove »krasijo« velikonočna drevesa brez iglic ali vej, po navadi so umetna, na njih pa so obešeni barviti zajčki in jajčka, čokoladni in vsi drugi. Poleg velikonočnih lučk, ki zelo spominjajo na božične lučke. Na instagramu in pinterestu je bilo pred prazniki na tisoče objav »eastertreejev« (velikonočnih dreves). Britancem, ki na vrtovih nimajo dovolj primernih dreves za velikonočne okraske, je vrsta trgovin pred veliko nočjo ponujala skeletna drevesa, ki vabijo k okraševanju.

Velikonočna milijarda

Britanci so pred letošnjimi velikonočnimi prazniki kupili toliko velikonočnih okraskov kot vsa leta prej skupaj. Velika noč postaja novi božič ali repriza božiča. V letu 2016 naj bi Otočani za praznovanje velike noči porabili 550 milijonov funtov (od tega 220 milijonov za čokoladna jajca). Letošnja bera kaže na to, da so porabili približno 44 odstotkov več. Torej okoli milijardo funtov. Posebno veliko Otočani zapravijo za velikonočna čokoladna jajca in zajce, od zelo majhnih jajčk in zajčkov do velikih, ki so iz leta v leto večji in dosegajo že orjaško velikost. Prodaja velikonočnih jajc naj bi letos – v primerjavi z letom 2016 – poskočila za 93 odstotkov.

Britanski sociologi in psihologi ugotavljajo, da iz leta v leto vse več ljudi išče povod oziroma opravičilo za praznovanje. Zato naj bi bili vsi veliki prazniki, od noči čarovnic do velike noči, od valentinovega do božiča, iz leta v leto večji, bolj skomercializirani in (za trgovce) donosnejši. Nobeno leto prej niso Britanci tako zelo okraševali domov za veliko noč, kot jih ravno letos, ko praznujejo prvo veliko noč po odločitvi mikrovečine za brexit oziroma odhod iz EU. Odločitve, katere posledic se morda za božič še niso zavedali, ker se je šele dobro rodila.

Vse večji izvozniki čokolade

V časih, ko jim vlada namesto zasužnjene EU, ki naj bi Britanijo skubila in ovirala, obljublja veliko globalno Britanijo, v kateri se bosta cedila med in mleko, se priležejo tudi zgodbe o tem, da so britanska velikonočna čokoladna jajca različnih velikosti in v nešteto različnih embalažah preplavila in osvojila svet. Britanija ravno zaradi čokoladnih jajc postaja »velika proizvajalka in izvoznica čokolade«, ki naj bi že tekmovala z belgijskimi in švicarskimi čokoladnimi virtuozi. Sodeč po tem, da je vse več Britancev debelih in pretirano debelih, je veliko pojedo doma. A veliko je tudi izvozijo. V letu 2016 so je izvozili za impresivnih 245 milijonov funtov, kar je bilo za četrtino več kot leto prej. Britanski proizvajalci naj bi čokolado izvažali v že okoli 130 držav po svetu.