Ta konec tedna bo v gorenjski prestolnici začel delovati sistem izposoje koles. Na voljo bo šest postajališč, ki bodo tvorila kolesarsko povezavo od avtobusne postaje do mestnega jedra. Izposoja 60 koles na šestih postajališčih pa je le začetek, kasneje bi jim namreč radi dodali še tri postajališča.

Trajnostna mobilnost je po oceni župana Boštjana Trilarja ena od prednostnih nalog kranjske občine. Zato ni čudno, da so v mestno jedro po zgledu Ljubljane pripeljali še električni avtobus za 6 potnikov in prtljago. Začel bo voziti proti koncu meseca, dva voznika pa bosta skrbela za prevoze v mestnem jedru vsak dan od 8. ure do 19.30. Ta novost bo stala kranjske davkoplačevalce 80.000 evrov, sistem izposoje koles pa je za zdaj vreden 80.000 evrov, medtem ko bodo stroški njegovega vzdrževanja 15.000 evrov na leto.

Ob izboru izvajalca sistema izposoje koles pa se je oglasil neizbrani ponudnik, ki ni bil uspešen z revizijskim zahtevkom. Matjaž Debelak, ki zastopa Cult Team, trdi, da je bil to zrežiran in vnaprej dogovorjen posel in zato si zdaj prek informacijske pooblaščenke prizadevajo, da bi dobili vpogled v dele razpisnega gradiva. »Ukvarjamo se s kolesi in zato smo težko sprejeli izid razpisa v Kranju, saj smo bili po moji oceni krivično izločeni zaradi referenc,« je prepričan Debelak .

Kolesa izdelujejo že 17 let in so ogorčeni nad tem, da je do posla prišlo podjetje, katerega osnovna dejavnost je daleč od koles. V Kranju je posel dobila Multimedijska hiša Ibis iz Ljubljane (ukvarja se tudi s filmsko produkcijo), včeraj pa je ob predstavitvi projekta župan Kranja Boštjan Trilar zatrdil, da je bil razpis ustrezen in zakonit, izbor najboljšega ponudnika pa brez napak. Za Ibis bo v Kranju kolesa vzdrževal AMZS.

Iz Kranja v Šenčur

Načrti v Mestni občini Kranj pa ne segajo le v urejanje obstoječih in dodatne kolesarske poti ali steze v mestu. Teh je za zdaj okoli 25 kilometrov, želijo pa si jih seveda več, česar pa ni lahko doseči. Zato bo pomemben prispevek tudi kolesarska povezava Kranja z bližnjim Šenčurjem, Naklim in tudi Škofjo Loko, kar bodo kmalu dosegli z ureditvijo za zdaj kolesarjem neprijaznih delov povezav. K temu je treba dodati še projekt souporabe električnih vozil, kar naj bi vse tako koristilo okolju kot razbremenilo mesto pločevine.

Da si prizadevajo biti dostopni z novostmi, dokazuje tudi letna članarina za sistem izposoje koles, ki znaša le 10 evrov. Za ta denar si kolo lahko izposodite za 14 ur na teden. Poleg kolesarskih poti pa občina postavlja tudi nadstrešnice na različnih koncih mesta in zaradi celote teh ukrepov postaja Kranj tudi po zaslugi uspešnega delovanja komisije za varno kolesarjenje vse prijaznejše mesto za vse kolesarje.