Kakor da bi bili na zabavi ob kakšni dalmatinski plaži, se je ob sončni pripeki pred hotelom Park v soboto slišala elektronska glasba. Kakih dvajset ljudi se je res zabavalo, le da ne zato, ker bi bili na počitnicah ob morju, ampak jim je zadovoljstvo na obraze izvabilo tekmovanje v hitrostnem menjavanju gum.

Veliko tekmovalcev odpovedalo nastop

Medtem ko so avtomobile iz varnostnih razlogov na dvigalko dvignili že pred začetkom tekmovanja, je šest tekmovalcev, kar se da hitro odvijalo vijake. Pri tem jih je z glasnim navijanjem spodbujal navijač ali dva, na koncu pa je bil najbolj zadovoljen Rok Križman, ki je za nagrado dobil komplet pnevmatik. »Ravno nove potrebujem, zato mi bo nagrada prišla zelo prav,« je povedal zmagovalec prvega državnega tekmovanja v hitrostnem menjavanju gum. Takšno tekmovanje je letos potekalo tudi na Hrvaškem, v Srbiji, Romuniji in Bolgariji. V Ljubljani so pričakovali več tekmovalcev. Kot je pojasnila Tamara Nanaja iz vrst organizatorja, jih je bilo prijavljenih več kot 70, nato pa jih je vse več začelo odpovedovati sodelovanje, zato je bila na koncu konkurenca okrnjena. »Bolj ko se je približeval datum prireditve, več je bilo odpovedi, nekaj tekmovalcev se nam ni oglasilo, zjutraj smo dobili še obvestila o nekaterih poškodbah. Zato imamo manj tekmovalcev, kot smo pričakovali,« je povedala Tamara Nanaja.

To pa ni skazilo veselja zmagovalca, ki je najboljši čas postavil, ko je pnevmatiko zamenjal v dveh minutah in dvanajstih sekundah. »Gume sem menjal že pred tem. Sicer ne na cesti, ampak jih ob prehodu iz zimske v poletno sezono in obratno vedno zamenjam sam. Mislim, da bi vsakomur uspelo, če bi poskusil. Problem je, da ljudje sploh ne poskusijo,« je dejal veseli zmagovalec.

Tamara Nanaja je povedala, da je eden od namenov tekmovanja, da bi ljudi spodbudili, da bi se čim večkrat opogumili in poskušali zamenjati gumo. In tako spoznali, da to opravilo ni posebno težko. To je ugotovila tudi Morena Potepan. »Danes sem drugič menjala gumo. Tehnika ni tako zahtevna, večji problem je teža gume. Uspelo mi je v 3,13 sekunde. Pomembno je, da znamo zamenjati gumo. V avtošoli bi morali to preverjati,« je dejala Morena Potepan, ena od dveh žensk, ki sta se pri menjavi gum preizkusili zunaj konkurence, tekmovali pa so samo moški. Takšno tekmovanje naj bi v prihodnjih letih organizirali tudi v drugih evropskih državah. Najboljši na tekmovanjih v posamezni državi bi se potem pomerili na sklepni prireditvi in dobili najboljšega v Evropi ali vsaj v delu Evrope. Takšen načrt imajo organizatorji.

Varnostni pas zadrži deset ton

Ko so si tekmovalci med posameznimi krogi tekmovanja privoščili nekaj počitka, so se lahko gledalci in mimoidoči nekaj metrov stran izobrazili o varnosti v prometu. Damir Grgič iz agencije za varnost prometa je tiste, ki so to želeli, pospremil na motor, na katerem je bilo mogoče preizkusiti svoj reakcijski čas zaviranja. Ta je pri večini znašal 0,7 ali 0,8 sekunde. »To je zelo dobro, toda tukaj so ljudje pripravljeni na to, da bodo morali zavirati, na cesti niso, zato je tam reakcijski čas nekoliko daljši, po navadi znaša vsaj sekundo. Pri tem je treba poudariti, da je refleks z nogami daljši kot z rokami,« je povedal Damir Grgić in nas popeljal še do treh tehtnic. Tam je bilo možno izmeriti, s kolikšno maso se človek zaleti pri 30, 50 in 90 kilometrih na uro, če ni prevezan z varnostnim pasom. »Kadar se človek, ki ima 85 kilogramov, zaleti s hitrostjo 30 kilometrov na uro, to znaša 702 kilograma, pri 50 kilometrih na uro 2,5 tone, pri 90 pa sedem ton,« je pojasnil in dodal, da varnostni pas zadrži okrog deset ton.