Danes je zgodba postavljena na glavo. Kateri avtomobili bodo predstavljeni, vemo že tedne pred največjimi saloni, na ogled so njihove fotografije in tehnične podrobnosti, zato za stroko postajajo vse manj zanimivi, saj ni več tistega elementa presenečenja, ki nas je vedno tako zelo motiviral. Na srečo za organizatorje pa so avtomobili še vedno zelo privlačni za množice, zato so (največji) saloni tudi danes izredno dobro obiskani.

Motivirani s potencialno dobrim obiskom in optimistični, ker trg zadnji dve leti občutno raste, so tudi predstavniki znamk, ki se zadnje dni predstavljajo v Ljubljani. Koliko Slovencev si bo resnično ogledalo razstavo štirikolesnih novosti, ki je na naših tleh ni bilo dolgih enajst let, bomo izvedeli šele čez nekaj dni, jasno pa je, da bo prav od obiska odvisno tudi, ali salon čaka svetla prihodnost. Na vprašanje, ali ga potrebujemo, bi Slovenci gotovo odgovorili pritrdilno, saj ljubezni do avtomobilov ne skrivamo. Toda samo ta seveda ni dovolj, saj je salon v Ljubljani tudi prodajne narave. Ali povedano drugače, le množice obiskovalcev in ustrezne prodajne številke bodo razstavljalce motivirale do te mere, da bodo nekako upravičili visoke stroške, ki za znamko presegajo 100.000 evrov.

Ti zneski so seveda smešni v primerjavi s tistimi, ki jih znamke odštejejo, da so prisotne na petih najprestižnejših svetovnih salonih, med katere sodijo detroitski, ženevski, frankfurtski, pariški in tokijski, kjer kazanje mišic stane milijone evrov. Prav astronomski zneski pa so razlog, da se nekatera podjetja zadnja leta zavestno odločajo, da na »veliki peterici« niso prisotna. Kljub temu se to na njihovi globalni prodaji (skorajda) ne pozna.

Avtomobilska industrija danes sodi med tiste panoge, kjer se zaslužki merijo v milijardah evrov, razvoj pa poteka z bliskovito hitrostjo. Smer je vsem proizvajalcem skupna – avtonomna vožnja in elektromobilnost. Vsaj prva, ki bo revolucionirala promet, saj bo ob odsotnosti človeškega dejavnika povečala varnost in zmanjšala število mrtvih, pa skriva manjšo past – če bodo avtomobili vozili sami, bodo postali občutno manj zanimivi za ljudi in posledično njihove kupce oziroma voznike. To pa hkrati pomeni, da bodo tudi saloni izgubili svoj pomen. Glavni igralci na trgu ne bi smeli mimo tega pomisleka. Prepričani smo namreč, da bo tudi v (bližnji) prihodnosti voziti avto za večino zemljanov še vedno precej bolj zanimivo kot biti vožen. Pa čeprav bolj varno in udobno.