Ko se je direktor Slovenske filharmonije Damjan Damjanovič leta 2012 pojavil kot žirant v slovenski različici pevskega resničnostnega šova X Factor na Pop TV, so se mnogi spraševali, ali je to primerno za vodjo nacionalne kulturne ustanove. Toda Damjanoviču se početje ni zdelo sporno. »Osebno vidim v tem celo veliko promocijo za Slovensko filharmonijo in klasično glasbo nasploh,« je poudaril takrat. Naslednje leto je kot član žirije sodeloval tudi v precej podobni oddaji Slovenija ima talent na isti televiziji.

Toda 14. februarja 2012 podpisana pogodba o oglasno-sponzorskem sodelovanju med filharmonijo in družbo Pro Plus (ta je producent Pop TV), ki smo jo pridobili, kaže nekoliko drugačno sliko: med drugim namreč določa, da mora filharmonija kot naročnik v zameno za medijsko sponzorstvo zagotoviti sodelovanje direktorja Damjanoviča kot žiranta v oddaji X Factor. »Dejstvo, da gre pri sodelovanju za obveznost iz sponzorske pogodbe, sem takrat pojasnil na svetu zavoda in komisiji za preprečevanje korupcije, pa tudi vsakomur, ki me je o tem spraševal,« danes pove Damjanovič, ki zatrjuje, da je šlo pri njegovi udeležbi za pobudo Pro Plusa.

Dodaja pa še: »Kaki dve leti pred mojim nastopom v oddaji X Factor mi je o rasti prodaje vstopnic in pozitivne podobe njihovega zavoda razlagal direktor beograjske filharmonije, ki je sodeloval v šovu Srbija ima talent. Upošteval sem njegov nasvet.« In pripomni: »Tudi naši glasbeniki prek popoldanske obrti igrajo v različnih komercialnih zasedbah, ne da bi se posvetovali s sodelavci ali prosili za soglasje vodstva filharmonije.«

Po pogodbi naj bi filharmonija za paketno oglaševanje na programih Pop TV in Kanal A v letu 2012 plačala 40.000 evrov (brez DDV), družba Pro Plus pa naj bi v zameno omogočila posebno medijsko sponzorstvo posameznih dogodkov filharmonije v vrednosti 120.000 evrov (brez DDV). V orkestru, ki je še vedno na robu stavke, menijo, da je šlo za zlorabo denarja in imena zavoda. »Direktor naj bi v resničnostnih šovih nastopal v zameno za sponzorstvo, čeprav ni povsem jasno, v čem naj bi to sploh bilo,« pravi članica orkestra in predsednica stavkovnega odbora Marina Kopše. »Domnevam, da je bila pogodba sklenjena predvsem z namenom povečevanja medijske prepoznavnosti direktorja, in mnogi od nas mislijo enako. Njegovemu nastopanju smo se na začetku čudili, ko pa je pozneje kandidiral za ljubljanskega župana, smo razumeli, za kaj je najverjetneje šlo.«