Po nedavni tesni senatni odločitvi s 50 glasovi proti 48 je v torek tudi spodnji dom ameriškega kongresa z 215 glasovi proti 205 potrdil ukinitev pravil, ki od spletnih ponudnikov zahtevajo dovoljenje uporabnikov za komercialno uporabo njihovih zasebnih podatkov. Da bi slednje zaščitila, je zvezna komisija za komunikacije (FCC) ob nasprotovanju zagovornikov povsem svobodnega trga pod Obamovo vlado lani oktobra sprejela določena pravila o zasebnosti na internetu, ki dejansko niso zaživela, so pa od spletnih ponudnikov zahtevala tako imenovano aktivno dovoljenje uporabnikov za prodajo informacij o njihovi lokaciji, pogostosti brskanja po spletnih straneh in uporabi posameznih aplikacij. Odločitev FCC ni zajela posrednih spletnih ponudnikov, kakršna sta Google in Facebook.

Po kongresnem glasovanju ni dvoma, da bo ukinitev pravil, ki jo že od uveljavitve zahtevajo spletni ponudniki, kakršni so Comcast, Verizon in Charter, potrdil tudi predsednik Donald Trump in tako zradiral še eno odločitev svojega predhodnika, ki je bila v tem primeru povezana z varovanjem zasebnosti sodržavljanov.

Dvojna merila na spletu

Omenjeni internetni ponudniki, ki spadajo pod okrilje FCC in ne zvezne trgovinske komisije (FTC), kot denimo Google, imajo v svojih bazah bogato zbirko podatkov o uporabnikih, vključno z njihovimi medicinskimi, finančnimi in drugimi osebnimi podatki. Po lani sprejetih pravilih jih niso mogli na lastno pest tržiti pri različnih oglaševalcih in drugih komercialno zainteresiranih subjektih. Skupaj z republikanskimi poslanci v kongresu so Obamova pravila zavračali kot neupravičeno omejevanje v primerjavi s posrednimi ponudniki spletnih storitev. Argument demokratske poslanke spodnjega doma Anne Eshoo iz Kalifornije, da se lahko zaradi varnosti zaskrbljeni Googlovi uporabniki nemudoma preusmerijo na drug brskalnik, teže pa se še posebej v ruralnih območjih preklopijo z enega spletnega ponudnika na drugega, ni naletel na pravo razumevanje, saj so njeni republikanski kolegi vztrajali, da dvojno obravnavanje spletnih uporabnikov s strani FCC in FTC med njimi ustvarja samo zmedo in jim škoduje.

Ajit Pai, predsedujoči zvezni komisiji za komunikacije, ki je zdaj v republikanskih rokah, je odločitev kongresa pozdravil kot »odpravo ugodnosti enih podjetij na račun drugih«. Tudi ameriško spletno-televizijsko združenje NCTA je v svojem odzivu na kongresno glasovanje zapisalo, da gre za »pomemben korak pri konsistentni uveljavitvi varovanja zasebnosti uporabnikov spleta«, ukinitvi lani uveljavljenih pravil pa se je uprla Ameriška zveza za državljanske svoboščine, ki zatrjuje, da zbiranje in prodaja občutljivih osebnih podatkov uporabnikov spleta ne bi smela potekati brez njihovega dovoljenja.

Donosna tržna niša

Nobenega dvoma pa ni, da podatki uporabnikov, od njihovih interesov do navad in drugih osebnih informacij, ki jih lahkoverno in tudi na zahtevo posredujejo neposrednim in posrednim spletnim ponudnikom, pomenijo donosno tržno blago in posledično boj za dobičke. Pri tem pa se že pojavljajo ponudniki tako imenovanega zasebnega virtualnega omrežja (VNP), ki uporabnikom spleta zagotavljajo popolno anonimnost in si skušajo tako zagotoviti konkurenčnost na trgu.