Za večino staršev je nakupovanje otroških oblačil precej sitno opravilo, saj njihovi otroci oblačila nenehno preraščajo, pogosto iskanje tistih oblačil, ki so otrokom sploh všeč, pa terja tudi svoj čas. Lani ustanovljeno zagonsko podjetje Rockets of Awesome iz New Yorka poskuša staršem prihraniti čas in energijo s ponudbo sezonskih naročniških paketov trendovskih oblačil za otroke, stare od dveh do enajstih let. Oblačila, ki jih prodajajo za zmerno ceno, naročnikom dostavijo na dom.

V start-upu si pomagajo tudi s podatki o nakupnih vzorcih in priljubljenih slogih oblačenja naročnikov oziroma njihovih otrok. Naročnik ob registraciji na spletni strani izpolni anketo, v kateri navede priljubljene barve, vzorce, oblike oziroma kroje pa tudi dejavnosti svojega otroka. Tako lahko v Rockets of Awesome poosebijo vsak paket, v katerem je vedno 12 različnih oblačil.

»Slogovni profil uporabnikov oblikujemo tako, da ugotovimo, kakšna oblačila imajo njihovi otroci radi in kakšnih ne marajo,« pravi Rachel Blumenthal, ustanoviteljica in direktorica podjetja. »S pomočjo teh podatkov določimo vsebino paketa z oblačili, ki jih sicer tudi sami oblikujemo in izdelujemo. Vsake tri mesece pošljemo naročnikom nove pakete na dom, otroci jih lahko v miru pomerijo in se odločijo, katera oblačila so jim všeč, katera pa bodo poslali nazaj. Seveda plačajo le tista, ki jih obdržijo, mi pa krijemo stroške prevoza v obeh smereh. Tak način sezonskih nakupov prihrani porabnikom vsakršno tveganje.« Naročniki storitve podjetja Rockets of Awesome lahko ne glede na sezonske pakete naročajo in kupujejo tudi posamezna oblačila. Nobene ovire ni na primer, če želijo starši naročiti majico ali jopico v treh različnih barvah in velikostih.

Rockets of Awesome je že tretje podjetje, ki ga je ustanovila Rachel Blumenthal, v prvem, Rachel Leigh Jewelry, je oblikovala modni nakit, drugo, Cricket's Circle, pa je spletna prodajalna potrebščin za dojenčke, od vozičkov do dud; obenem deluje tudi kot vir zanesljivih informacij o najboljših izdelkih in njihovi uporabnosti oziroma kot portal za priporočila uporabnic in njihove ocene izdelkov. Stran ima več kot 50.000 članic. »Zelo so privržene in angažirane, zelo rade posredujejo svoje izkušnje in mnenja. Že od začetka delovanja te spletne strani sem poslušala, kakšna časovno potratna stvar je iskanje in nakupovanje otroških oblačil,« pravi Blumenthalova. »To me je poleg svojih materinskih izkušenj najbolj spodbudilo k ustanovitvi zagonskega podjetja Rockets of Awesome, ki poskuša vse skupaj poenostaviti.«

Naivnost kot bistvo podjetništva

Oblačila Rockets of Awesome stanejo od 12 do 36 dolarjev, za tako ugodno ceno pa jih uspeva podjetju ponujati, ker z neposredno prodajo naročnikom zaobide provizije posrednikov oziroma stroške fizičnih prodajaln in trgovske marže. Na tak način lahko to vrednost vrnemo kupcem, pravi Blumenthalova. »Obenem pa jim prihranimo veliko časa, energije in denarja.«

Blumenthalova je pomagala tudi pri začetku poslovanja zagonskega podjetja Warby Parker, enega najuspešnejših novih ameriških podjetij, ustanovljenega leta 2010. Bistvo poslovnega modela Warby Parkerja, v katerem oblikujejo, proizvajajo in po spletu prodajajo kakovostna modna očala, ki jih je mogoče kupiti že za manj kot sto dolarjev, je odgovornost do porabnika oziroma kupca. Blumenthalova, ki je sicer poročena z Neilom Blumenthalom, enim od treh ustanoviteljev Warby Parkerja, je pri svojem podjetju z otroškimi oblačili uporabila enako marketinško strategijo.

Blumenthalova tudi pravi, da je ena od najpomembnejših podjetniških vrlin naivnost. »Daje ti moč, da ti je povsem vseeno, kaj pravijo ljudje, in da narediš tisto, v kar verjameš.« V uvodnem letu so pri Rockets of Awesome zbrali 20 milijonov dolarjev vlagateljskih sredstev. Kot vlagateljica se je pozimi v podjetje vključila tudi hollywoodska igralka Gwyneth Paltrow. »Njen sin Moses je navdušen nad našimi oblačili,« pravi Blumenthalova. Po podatkih, ki jih imajo v podjetju, število oblačil, ki jih v posameznih paketih kupijo starši, niti v naslednjih paketih ne upade. Konec decembra je na včlanitev v njihov naročniški sistem čakalo več kot 3000 ljudi.