Slovenija je razočarala z bojazljivim pristopom brez igre, v kateri ni bilo vodje z avtoriteto. Namesto da bi Škotsko že po polovici kvalifikacij dokončno odrezala od boja za mundial, je pristala v tako nehvaležnem položaju, da jo na zadnjih petih tekmah najverjetneje rešijo štiri zmage. Škotska je Slovence nadigrala celo v igri po tleh, v dvobojih ena na ena je bila hitrejša in odločnejša, predvsem pa je pokazala več želje po zmagi. Slovenija je bila prestrašena, da se ji je zatikalo že pri dveh ali treh zaporednih podajah, Škotom pa se ravno zaradi slovenske apatičnosti ni poznalo, da so potolčeni po seriji slabih rezultatov, kar je privedlo do povečanega pritiska javnosti. Slovenija je imela obenem kronične težave z ustavljanjem škotskih prodorov, po katerih je vratarja Jana Oblaka dvakrat rešil okvir gola, s klopi pa ni bilo nobene reakcije, ki bi obrnila potek tekme.

Selektor Srečko Katanec je po porazu prevzel odgovornost za polomijo, vendar bo verjetno ostalo zgolj pri besedah. Katanec neprestano ponavlja napake, ko v udarno enajsterico uvršča nepripravljene nogometaše brez urejenega klubskega statusa. Pri selekciji igralskega kadra je tako nestrokoven, da je celo javno priznal, da drugače ne zna, kar dokazuje, da se je izgubil. Odkar je medijem prepovedal vstop na treninge, javnost nima več nadzora nad delom reprezentance, zato se po tako skromni predstavi odpirajo vprašanja, kaj je izbrana vrsta počela ves teden na Brdu pri Kranju. Bo Katanec sploh znal argumentirano pojasniti, zakaj je Slovenija v polni postavi praktično brez boja pogrnila na zrelostnem izpitu? Bo znal povedati, zakaj sta zatajili taktična in psihološka priprava na enega vrhuncev kvalifikacij?

Slovenski selektor je na dobri poti, da z načinom vodenja zavozi najbolj obetavno generacijo zadnjega četrt stoletja. Očitno je, da ne pomagajo niti energijski prijemi zakoncev Rupert, prav tako pa ni zanemarljivo, da je v reprezentanci vedno več negodovanja nad kvaliteto treningov in izvajanjem terapij s področja komplementarne energijske medicine.