Prepoved vnosa tako rekoč vseh elektronskih naprav z izjemo pametnih telefonov in medicinskih aparatov, ki jo je Washington sprejel za direktne polete z desetih letališč v sedmih arabskih državah in Turčiji, London pa takoj za njim za glavna letališča v nekoliko spremenjenih šestih, zveni za svetovni letalski promet na videz benigno, a to še zdaleč ni. Gre namreč tudi za matična letališča tako močnih družb, kot so Turkish Airways, Emirates in Qatar Airways, preostale pa vsaj v muslimanskem svetu veljajo za pomembne prevoznike. Ne preseneča, da so nekateri angloameriško potezo bolj kot z varnostjo letalskega prometa povezali s poslovnim položajem večine zahodnih letalskih družb, ki močno državno podprtim bližnjevzhodnim težko konkurirajo, kar se navsezadnje denimo vidi v ceni poleta iz Ljubljane v New York, ki je pri Turkish Airways znatno ugodnejša in je postala privlačna kljub ovinku prek Carigrada.

Bela hiša sicer ni navedla neposrednega povoda za prepoved vnosa tablic, prenosnih računalnikov, elektronskih bralnikov, prenosnih igralnih konzol in tako naprej v letalske kabine, kjer so nekatere od teh naprav že pred časom postale skoraj nujna potovalna oprema. Vrsta letalskih družb je to spodbujala tudi s posebnimi programi za krajšanje časa med poleti, še posebno kadar sedeži niso opremljeni s posebnimi ekrani. Ameriški časopisi so se širše razpisali o dveh lanskih incidentih. V prvem je februarja pripadnik z Al Kaido povezane somalijske teroristične skupine Al Šabab detoniral eksplozivno napravo v prenosniku na letu iz Mogadiša v Džibuti, pri čemer je umrl en potnik, letalo pa je z opazno odprtino v trupu varno pristalo. Mesec dni pozneje je v prenosniku skrita bomba eksplodirala na letališču v somalijskem Beledweynu in ranila šest ljudi. Vendar v Londonu in Washingtonu trdijo, da prepoved ni povezana s točno določenimi dogodki, ampak da so o njen razmišljali že dlje časa zaradi »splošnejših preudarkov o zagotavljanju varnosti«.

Ti preudarki pa niso povsod enaki. Nekaj evropskih držav, med njimi Nemčija, Švica in Španija, je sporočilo, da v kabinah letal ne bodo prepovedale večjih elektronskih naprav, enako sporočata Avstralija in Nova Zelandija. Kanada in Francija pa takšno možnost še preučujeta.