»Komu je v interesu, da se naročnine za TV-vsebine dvignejo na 100 evrov?« se sprašuje direktor podjetja SiKabel Tomi Horvat, ki je prepričan, da trenutni trendi na trgu telekomunikacijskih storitev vodijo v enormne podražitve TV-paketov. Ključni problem je po njegovih besedah pri paketiranju, saj ponudniki TV-vsebin od operaterjev zahtevajo, da njihove vsebine, čeprav so plačljive, umeščajo v osnovne pakete. To pomeni, da naročniki nimajo možnosti, da bi se dražjim TV-vsebinam, ki jih ne želijo spremljati, odpovedali.

»V SiKablu ocenjujemo, da položaj na trgu omogoča nekontrolirane podražitve programskih paketov in posledično omogoča, da smo ponudniki telekomunikacijskih storitev prisiljeni na položnice vključevati skrite 'RTV-prispevke', ki jih moramo prevaliti na naše naročnike,« je dejal Horvat. Spomnimo, operaterji so cene paketov dvignili po tem, ko jim je družba Pro Plus začela svoje programe zaračunavati.

Smer narekujeta Telemach in Telekom

V SiKablu so poudarili, da so zaradi pritiskov ponudnikov programskih vsebin v podražitve zdaj prisiljeni tudi mali operaterji. Dragih TV-vsebin, s katerimi razpolagajo podjetja s prevladujočim položajem na trgu, iz svojih paketov ne morejo izključiti, saj bi temu sledil odliv naročnikov, ki si ga, kot pravijo, ne morejo privoščiti. »Če nimamo ponudbe, nismo konkurenčni, in če nismo konkurenčni, izgubljamo naročnike. Nimamo druge izbire, kot da se vkrcamo na ta vlak,« je dejal direktor operaterja iz severovzhodne Slovenije in dodal, da smer pri tem določata dva velika igralca: Telekom Slovenije in Telemach.

»Mali kabelski operaterji smo v položaju, da zgolj sledimo praksi, ki jo določata največja operaterja v državi,« je pojasnil Horvat. Zakaj veliki operaterji sprejemajo takšnih pogodb s ponudniki TV-programov? Neuradno je bilo med operaterji slišati, da gre za kartelne dogovore in vezano trgovino med Telemachom in Telekomom, o čemer smo v Dnevniku že pisali.

Da bi opozorili na te in številne druge odklone na trgu telekomunikacijskih storitev, so se mali operaterji povezali v skupno podjetje SiKabel, ki zastopa 70.000 naročnikov po vsej Sloveniji. Enotna blagovna znamka jim bo omogočila skupni nastop na trgu, kjer so, kot pravi Horvat, zaradi višanja cen ponudnikov TV-vsebin in pogajalskega monopola večjih operaterjev »stisnjeni v kot in v zadnjih izdihljajih«.

V SiKablu bodo skrbeli tudi za stike z regulatorji, ki so jih pozvali, da anomalije uredijo na zakonski ravni. Direktor operaterja Elta Aco Kabanica je pri tem poudaril, da so domači nadzorni organi zaspali. »Medtem sta pri nas zrasla dva velika operaterja s prevladujočim položajem na trgu, ki nas porivata iz kota v kot, organi pa monopolizacijo trga dopuščajo,« je dejal in opozoril tudi na nekatere več let trajajoče postopke na Agenciji za varstvo konkurence.