Probrexitski evroskeptični mediji neradi in zelo skromno poročajo o vse številnejših dokazih, da je brexit nekaj zelo podobnega ekonomskemu samopoškodovanju. Raje kot to papagajsko ponavljajo, da je brexit domoljubno dejanje, politična in ekonomska osvoboditev, začetek nastajanja spet velike, natančneje globalne Britanije in podobne fraze, po katerih bi lahko sklepali, da se bosta v Britaniji po odhodu iz EU cedila med in mleko.

Vseh slabih novic ne morejo zakopati

Včerajšnjih kar treh novic – dokazov te vrste ne bi mogli »zakopati« med druge novice, niti če bi poskusili: novice, da bo ameriška investicijska banka Goldman Sachs, ki ima v Britaniji okoli 6000 zaposlenih, preselila na stotine uslužbencev v Frankfurt in Pariz (kjer ne skrivajo želje, da bi zamenjali London kot evropsko finančno-poslovno središče), novice, da britanski pravniki po britanskem odhodu iz EU ne bodo mogli več opravljati pravniškega poklica v EU brez omejitev (na Irskem se je za desetkrat povečalo število registracij britanskih odvetnikov), predvsem pa novice, da bodo morali v Britaniji registrirani nizkocenovni letalski prevozniki po brexitu preseliti svoje glavne sedeže na celinsko Evropo, če ne bodo želeli izgubiti cele vrste zanje ključnih in najbolj dobičkonosnih prog oziroma poletov nad evropsko celino. Na primer poletov med Milanom in Parizom, med Barcelono in Parizom, med Atenami in Parizom ali med Berlinom in Barcelono in tako naprej. Preselitev sedežev nizkocenovnih prevoznikov na celinsko Evropo bi prinesla izgubo številnih delovnih mest za Britance, ki delajo za letalske družbe, kot sta Easyjet in Ryanair.

Delničarski problem

Brexit prinaša tudi delničarski problem. Prevladuje prepričanje, da je med delničarji Easyjeta in Ryanaira manj kot petdeset odstotkov državljanov EU oziroma da med delničarji prevladujejo britanski državljani. Vodilni možje v EU naj bi (med vrsto tako imenovanih privatnih srečanj) že opozorili uprave v Britaniji registriranih letalskih podjetij, da bodo morale preseliti svoje glavne sedeže na celinsko Evropo ali pa prodati del delnic državljanom EU, če želijo obdržati te polete na nebu EU (brez Velike Britanije kot članice). Če želijo ohraniti vse omenjene in druge proge med mesti na evropski celini, bodo morali biti večinski lastniki njihovih delnic državljani EU. Ta opozorila, ki so jih dobili britanski nizkocenovni prevozniki pred bližnjo sprožitvijo brexita (29. marca) oziroma petdesetega člena lizbonske pogodbe (ta predvideva dveletna pogajanja s članico, ki želi zapustiti EU), prinašajo novo brexitsko streznitev.