Za Špico je bilo preteklo leto uspešno, saj so ga končali s 6,3 milijona evrov prihodkov, za letos pa načrtujejo 20-odstotno rast. »Načrtovano rast lahko dosežemo samo s povečanjem izvoza. Doma, kjer ustvarimo okoli 70 odstotkov odstotkov prihodkov, sicer letno lahko dosežemo 10-odstotno rast. Bi pa lahko na Balkanu, ki je še vedno speča Trnuljčica, s pravim pristopom zrasli tudi za 50 odstotkov. Lani smo si več obetali od Bližnjega vzhoda, vendar pa so bile države z vlaganji predvsem zaradi nihanja cene nafte, od katere so najbolj odvisne, bolj zadržane. Zato smo se usmerili bolj proti Afriki,« opisuje tržne potenciale storitev kontrole časa, za katere je Špica specializirana, njen direktor Tone Stanovnik.

Nov trg so si nedavno odprli v Iranu, kjer je njihov novi kupec zamenjal dotedanjega nemškega dobavitelja, saj so jih rešitve Špice bolj prepričale. Med trge so vpisali tudi Afriko, saj so pred kratkim s sistemom nadzora delovnega časa opremili plantažo v Keniji s 16 tisoč zaposlenimi, nadzor časa pa temelji na prstnem odtisu posameznika.

Bojevniki za globalni trg

»Z intenzivnejšim zaposlovanjem bi lahko več zaslužili tudi na mednarodnem trgu. Zato si ves čas prizadevamo krepiti prodajno ekipo za globalni trg in zato medse vabimo prave globalne bojevnike. In prav tukaj bi lahko z našimi storitvami, kot sta www.MyHours.com in www.AllHours.com, dosegli delež rasti prihodkov, ki nam bo pomagal dosegati želeno 20-odstotno letno rast,« pojasnjuje Stanovnik. »V Bosni in Srbiji trenutno pomlajujemo ekipi, kar bo za kratek čas nekoliko ustavilo običajno dinamiko rasti, vendar nam osvežitev ekipe hkrati pozneje zagotavlja uspešno igro na presing,« s športnim žargonom opisuje spremembe na Balkanu Stanovnik.

Zelo slikovit je tudi pri opisovanju sprememb na področju oblik dela, kar so izkoristili za razvoj novih storitev. Samostojni strokovnjaki vse pogosteje delajo projektno, kar jim omogoča, da si ves čas iščejo nove strokovne izzive. »Posel je kot Hollywood, ko snemanje filma združi igralce, ekipa pa se po snemanju razide. In tako je nastala tudi naša storitev My Hours, ki samostojnim podjetnikom omogoča beleženje vloženega časa v določen projekt oziroma sodelovanje z naročnikom. Hkrati imajo naročniki pregled nad zunanjimi sodelavci.«

Z zagonskimi podjetji do novih priložnosti

Podjetje bo dolgoročno še naprej razvijalo storitev nadzora časa. »Čas je več vreden kot denar. Ne moreš ga dati na banko, shraniti na zalogo, ga posoditi prijateljem, ker teče. Ljudje se vedno bolj zavedajo, kako pomembno je čas načrtovati, izkoristiti in nadzirati. To razlikuje zmagovalce od povprečnežev. Zato se bomo še naprej osredotočali na podporo naročnikom pri načrtovanju in upravljanju časa, da lahko v najkrajšem času dosegajo največje učinke,« poudarja Stanovnik. Zato jim je tudi industrija 4.0 v prid in so svoje storitve že povezali tudi z logistiko.

Podjetje je pri iskanju novih poslovnih priložnosti vstopilo tudi v lastniško strukturo mladega podjetja CarLock, ki je pred kratkim uspešno zagnalo prodajo tudi na Amazonu, in v poslovno zelo uspešni Chipolo, ki je februarja odprl svoje predstavništvo v San Franciscu. »Delujemo že 30 let in ves čas moramo skrbeti za to, da ne okostenimo,« opisuje skrb za dinamičen razvoj podjetja Stanovnik. Zaveda se namreč pomena tako imenovanega bimodalnega življenja podjetja. Ob skrbi za konstanten razvoj osrednjega produkta si mora podjetje namreč ves čas odpirati možnosti za odprto inoviranje oziroma odkrivanje modrih oceanov.

Zato tudi podpira delitveno ekonomijo, ki se kaže na primer v souporabi avtomobilov in platformi Airbnb. »Ko smo pred 30 leti začeli hoditi v Hannover na Cebit, smo podoben model srečali že tedaj. Najemodajalci so na primer v tem času začasno dali svoje otroke živet k babicam in gostili obilico IT-novosti željnih obiskovalcev. Sicer pa si že prizadevamo tudi sami prepričati slovensko podjetje v model souporabe gospodinjskih strojev. Če bodo slovenska podjetja take priložnosti podcenjevala, jih bodo zagonska podjetja začela prehitevati,« opozarja na nevarnost izgubljenih priložnosti Stanovnik.

Ključ v telefonu

Špica je že razvila tudi storitev www.doorcloud.com, ki omogoča odpiranje vrat hiše ali stanovanja z mobilnim telefonom. To pomeni, da lastniku, ki oddaja stanovanje, ni treba odhiteti z delovnega mesta, saj lahko najemniku stanovanja pošlje digitalni ključ za enkratno uporabo oziroma za začasno uporabo. »Za odpiranje vrat uporabljamo tehnologijo bluetooth. Ključ torej pošlješ po zraku v najemnikov telefon. Storitev je idealna za deležnike v Airbnb industriji. Tehnologija bluetooth, ki jo uporablja na primer tudi Chipolo, bo revolucionarna tudi na področju sledenja,« napoveduje Stanovnik.jpš