Druga možnost je prekopati cesto, položiti cevi, zasuti ter utrditi. Koliko časa to traja? Po zapori ceste ali polovice ceste se prereže in odstrani na dolžini 4 metrov, z 20-tonskim bagrom odkoplje meter in pol, poravna in utrdi tla, kar bo trajalo štiri ure. Polaganje cevi eno uro, zasipanje eno uro in utrjevanje dvakrat po pol ure. Nato se naroči podložni asfalt debeline 12 centimetrov in vrhnjo plast najbrž 4–6 centimetrov. In cesta se odpre v enem dnevu. Ja, 26 ljudi bo delalo eno nočno. Robniki, k preprečujejo pot žabam, pa se lahko postavljajo tudi, ko po cesti poteka promet.

Zanimivo, kaj je lahko za slovensko oblast problem. Enaka zgodba je z medvedi. Medtem ko bi jih na naši Agenciji za varnost v prometu in AMZS najbrž opremili s kresničkami, da se jih bolje vidi, bi jaz iz lesa, katerega trpimo res hudo pomanjkanje, dal narediti 50 nadhodov nad avtocestami. Da se pred območji, kjer prehajajo medvedi, postavi velike table »Vozi previdno – medvedi«, je, kot kaže, prav tako prezahteven predlog.

SŽ na leto usmrtijo kakšnih 19 medvedov, nekajkrat toliko jih poškodujejo. In 12 let imajo možnost predlagati spremembo zakonodaje, s katero bi imele lokomotive spredaj nameščen podoben zaščitni balon, kot ga imajo danes vsa vodila v cestnem prometu. Zagovornica pravic medvedov je pripravljena ta predlog podpreti tudi z demonstracijami pred infrastrukturnim ministrstvom. Rešitev omogoča preživetje tudi ljudem, a trenutno še ni nikogar, ki bi bil za večje preživetje pri prečkanju tirov pripravljen stvari javno podpreti.

V Sloveniji imamo zagovornike vpisa pitne vode v ustavo, tudi zraka, pri nas zagotovo cvička, prej ko slej tudi terana, zdrava kmečka pamet pa v ustavi ne bo omenjena niti z besedo.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap