Adidas se je pred časom povezal s fundacijo Parley, ki skrbi za ozaveščanje o onesnaževanju svetovnih morij. Da bi skupaj opozorili na to zelo resno problematiko, so razvili prvi uporaben športni copat, ki je skoraj v celoti narejen iz plastičnih smeti, najdenih v morju. Organizacija Parley in Adidas sta združila moči že leta 2015, ko sta v želji po ozaveščanju javnosti razvila plastičen čevelj, ki so ga iz odpadne morske plastike ustvarili kar s 3D-tiskalnikom. Ideja je bila tako privlačna, da so leto kasneje razvili popolnoma uporaben športni copat, skoraj v celoti izdelan iz tovrstnih smeti. Sledijo viziji »Iz težave ustvarjamo rešitev«, ki je sicer zelo pavšalno zastavljen marketinški slogan, vendar njihovemu vplivu ne gre oporekati. Prav multinacionalka, kot je Adidas, lahko kot eden ključnih igralcev industrije pripomore pri razširjanju ideje o zmanjševanju onesnaženja morij.

Najprej 7000 parov

Športni copati so bili izdelani v omejeni seriji 7000 parov, smeti zanje pa so nabrali predvsem na obalah rajskih Maldivov. Do konca leta 2017 načrtujejo izdelati najmanj milijon takšnih copat, par katerih stane približno 200 evrov. Športni copat temelji na Adidasovem priljubljenem modelu ultrabost uncaged, razlika pa je, da model parley sestavlja reciklirana plastična tkanina, ki je udobna, trpežna in zračna. Iz smeti so tudi vezalke, peta čevlja in notranja obloga. Edini del obuvala, ki ni iz recikliranih materialov, je Adidasov premijski podplat ultraboost, s katerim zagotavljajo udobje in kakovost kot pri svoji drugi obutvi.

Športni copat pa ni vse, kar je zraslo iz poplave smeti. Lanskega novembra sta se v športnih dresih, v celoti narejenih iz recikliranih morskih smeti, pomerila nogometna kluba Bayern München in Real Madrid, ko so na tekmi 5. in 26. novembra prav tako promovirali okoljevarstveno ozaveščanje. »Pozivamo in izzivamo tudi druge, da se nam pridružijo pri reševanju teh globalnih problematik,« je v enem intervjuju izjavil član Adidasovega upravnega odbora Eric Liedtke. »Industrija je problem, zato bi morala postati rešitev,« pa je poudaril Cyrill Gutsch, ustanovitelj organizacije Parley. Ta ocenjuje, da jim v boju proti onesnaževanju morij trenutno pomaga 19 članic organizacije Združenih narodov.

Ne glede na očitno dejstvo, da je takšen projekt odlična marketinška poteza za Adidas, jim je treba priznati, da jim je iz navadnih smeti uspelo izdelati neverjetno privlačno obuvalo. Ali je bilo to tudi izdelano na prijazen način, kar pomeni s pošteno plačano delovno silo in ne za peščico dolarjev nekje v Aziji, pa niso povedali.