Pri nas primanjkuje tako jasne politike kot volje za posodobitev javnega potniškega prometa. Ne ene ne druge očitno ne manjka na Dunaju, kjer ne glede na globalno segrevanje in gospodarske razmere uporaba avtobusov, vlakov, tramvaja in podzemne železnice narašča. Lani so pri mestnem prevozniku Wiener Linein spet postavili rekord, ko so skupaj našteli kar 954 milijonov potnikov ali petnajst odstotkov več kot leta 2010. O priljubljenosti tamkajšnjega javnega potniškega prometa zgovorno priča tudi dejstvo, da so na Dunaju lani prvič izdali več letnih vozovnic, kot je bilo registriranih avtomobilov. Maja 2012 so letne vozovnice, s katerimi je mogoče uporabljati vsa javna prevozna sredstva na območju Dunaja, pocenili s 449 na 365 evrov. Ukrep je bil zelo uspešen, saj se je število imetnikov te vozovnice že v prvem letu povečalo s 370.000 na 500.000. Zdaj je imetnikov te vozovnice 733.000.

V mestu Dunaj pravijo, da se da (poleg ugodne cene vozovnic) potnike privabiti tudi s skrajševanjem intervalov na linijah, naložbami v udobnejši vozni park in širitvijo mreže javnega potniškega prometa. »Stalno posodabljanje javnega prometa se izplača. Vedno več Dunajčanov se hitro, varno, ugodno in okolju prijazno prevaža z javnimi prevoznimi sredstvi. Letos bomo v nadaljnjo gradnjo in posodobitev infrastrukture vložili 413 milijonov evrov. Kdor se vozi z javnimi prevoznimi sredstvi, namesto z avtom, zmanjša svoj ogljični odtis za 80 odstotkov. Več javnega prometa pomeni manj izpustov škodljivih snovi, manj porabe energije in s tem tudi okolju prijazno mobilnost in boljšo kakovost življenja,« pravi dunajska mestna svetnica za okolje in javne službe Ulli Sima.

Tako kot Ljubljana mora seveda tudi Dunaj subvencionirati prevoznika Wiener Linien. V naslednjih letih naj bi subvencija znašala 500 milijonov evrov. Ljubljanskemu potniškemu prometu mesto Ljubljana letno nameni 9 do 10 milijonov evrov, višina subvencije pa je odvisna le od razlike med stroški in prihodki podjetja na letni ravni. Na Dunaju je drugače, v pogodbi o financiranju so določeni tudi cilji, ki jih mora podjetje izpolniti, recimo rast števila potnikov, določena zmogljivost sistema, varnost, zadovoljstvo strank… pp