Nepodloženi nedrčki iz blaga (bralette) z zapeljivim dizajnom in nežno čipko nosijo podpis mlade ustvarjalke Patricie Bevc. Študentka modnega oblikovanja iz Krškega, ki stoji za znamko Yummi Apparel, kot večina deklet obožuje spodnje perilo. »Pogosto sem si kupila mehak nedrček brez kovinskega ogrodja, ker so se mi ti zdeli preprosto primernejši za vsakodnevno nošenje, a so imeli vedno kakšno konfekcijsko pomanjkljivost, zaradi katere so bili neudobni,« pove Patricia Bevc. Zagon za uresničitev ideje, ki je ždela med stranicami njene skicirke, ji je dal Startup:vikend, ki se ga je morala udeležiti v sklopu izbirnega predmeta podjetništvo. »Ko se je projekt uvrstil med prve tri, sem bila nepopisno vesela, saj sem dobila občutek, da sem na pravi poti.«

Nedrček mora zagotavljati udobje

Čeprav bodoča modna oblikovalka končuje študij oblikovanja tekstilij in oblačil, so bili začetki oblikovanja nedrčkov zanjo še vedno pravi izziv. »Prvi nedrček yummi je bil tudi prvi modrček, ki sem ga kadar koli naredila, brez kakršnega koli predznanja o krojenju ali modeliranju nedrčkov. To, kot sem kasneje ugotovila, zna biti precej specifično,« pove sogovornica. »Kupila sem siv džersi in široko belo elastiko, kjer običajno kupujem metrsko blago. Modrček je bil sestavljen iz mehkih košaric, preprosto izdelane paspule za naramnice, v podprsnem obsegu pa ga je skupaj držala elastika.« Nekako tako so vsi nedrčki yummi v osnovi sestavljeni še zdaj, njihovo bistvo pa je v tem, da nimajo kovinskega ogrodja, kar omogoča, da jih udobno nosimo, prsim pa dovolijo, da se podpirajo same. »Ko oblikujem nov model, sem vedno pozorna, da nedrček zagotavlja določeno mero udobja. Drugi izziv je standardizirati velikosti tako, da bo prav določenem naboru deklet. Naša telesa so si različna, zato je oblikovanje univerzalnih velikosti dodaten izziv, a v tem je tudi lepota celotnega procesa,« pove sogovornica.

Nepodloženi modrčki vse bolj priljubljeni

Veliko se govori tudi o za zdravje škodljivih pretesnih in z žico ali ribjo kostjo podloženih modrčkih, a najnovejša znanstvena raziskava to trditev zavrača. Po drugi strani pa tudi ni nobenih medicinskih razlogov za nošenje modrčka. »Verjamem, da smo prišli v obdobje, ko čedalje bolj sprejemamo svoje telo takšno, kot je, in mislim, da je popularnost nepodloženih nedrčkov dober kazalnik tega,« pove sogovornica, ki tudi že ima izoblikovano definicijo o dekletu yummi. »Gre za dekle, ki se rado počuti dobro v svoji koži, prisega na svobodo osebnega sloga in rado brez nenehnega neudobja opravlja svoje vsakodnevne obveznosti. Mislim, da so med mojimi strankami pogosto dekleta, ki cenijo lokalne ustvarjalce in izdelovalce.«

Trenutno kolekcijo znamke Yummi Apparel preplavljajo rožnati odtenki, ki jih dopolnjujejo osnovne barve, kot so bela, siva in črna, mladi oblikovalki pa misli že bežijo k poletju, za kar ima že vrsto zanimivih načrtov. O tujini za zdaj še ne razmišlja zelo resno. »Morda zato, ker gre konec koncev za spletno trgovino (yummiapparel.com) in so izdelki že ta hip dostopni morebitnim tujim kupcem, poleg tega sem zelo zadovoljna s svojim trenutnim položajem,« odkrito prizna Patricia Bevc, ki med drugim deluje iz načela, da narediš maksimalno tam, kjer si, s tistim, kar imaš. »To, da moje izdelke nosijo dekleta, ki cenijo lokalno proizvodnjo, je največji kompliment, in upam, da bo tega v Sloveniji čedalje več,« še pove in prizna, da je njen trenutni glavni cilj uspešno končati dodiplomski študij, potem pa si bo vzela čas, da se posveti izključno osebnim projektom, kot je Yummi Apparel. »S časom imam pogosto stisko, a tega ne bi želela zamenjati za nič na svetu, saj je Yummi Apparel zame še ena platforma, kjer se lahko ustvarjalno izražam prek izdelkov, fotografij in urejanja celotne podobe znamke. Rada oblikujem in izdelujem nedrčke, jih fotografiram, češnja na vrhu pa je zame instagram z izdelki yummi, ki ga zelo rada posodabljam,« še pove dekle, ki ji trenutno na instagramu sledi že nekaj več kot 800 zvestih sledilcev.