Predsednik uprave družbe BTC Jože Mermal napoveduje, da bo na območju ljubljanskega BTC v prihodnjih letih izvedenih za kar 300 milijonov evrov naložb, ki bodo ustvarile tudi 2000 delovnih mest. Med večjimi investitorji so za zdaj poleg BTC še Ikea, Slovenske železnice in Mercator. Napovedan razvoj območja BTC terja tudi posodobitev prometne infrastrukture, saj nove investicije vedno generirajo nov promet, je obete o novih naložbah in novih delovnih mestih pokomentiral minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Nujnost ureditve prometa na območju BTC je prepoznala tudi Mestna občina Ljubljana, zato so včeraj ljubljanski župan Zoran Janković, Mermal, Gašperšič ter predsednik uprave družbe za avtoceste (Dars) Tomaž Vidic ter direktor direkcije za infrastrukturo Damir Topolko podpisali sporazum, s katerim zagotavljajo, da bo sočasno z napovedanimi naložbami zasebnega sektorja potekala tudi nujno potrebna ureditev prometa.

Novo turbokrožišče na Bratislavski cesti

Ljubljanski župan je dejal, da je sporazum rezultat dobrega sodelovanja med javnim in zasebnim sektorjem. V sporazumu so dorekli 10 ukrepov, ki bodo prometno situacijo izboljšali tako za investitorje kot tudi za občane, ki prihajajo v ta del mesta. Pri teh ukrepih gre predvsem za ureditev polnih priključkov z obvoznice oziroma hitre ceste na Letališko, Šmartinsko in Leskoškovo cesto. Predvidena je tudi razširitev preostanka Letališke ceste v štiripasovnico in ureditev nekaterih krožišč. Namesto sedanjega dvopasovnega krožišča na križišču Bratislavske in Leskoškove ceste je predvideno tako imenovano turbokrožišče. Gre za krožno križišče, kjer so prometni tokovi speljani ločeno in se morajo vozniki razvrstiti na ustrezne pasove, še preden pripeljejo v krožišče.

Po Jankovićevih besedah mora občina uresničiti pet ukrepov, štiri naj bi dokončali že v letošnjem letu. Štiri ukrepe, ki so vezani na obvoznico, bo morala financirati družba za avtoceste, enega pa direkcija za infrastrukturo. »Prave ocene, koliko bo to stalo, še nimamo. Ampak ocenjujem, da bodo ti nadvozi, uvozi in krožišča stali med 12 in 15 milijonov evrov. Vrednost del bodo pokazali dokumenti za pridobitev gradbenega dovoljenja in za izvedbo,« je dejal Janković.

Mermal ni skrival zadovoljstva, da sta tako država kot občina prepoznali nujnost urejanja prometa na širšem območju BTC. »Tukajšnja prometna infrastruktura je nujno potrebna posodobitve, saj generalno zaostaja že za 15 let,« je zagotovil Mermal. Da prometna infrastruktura v tem delu mesta ni sledila gospodarskemu razvoju, je opozoril tudi Gašperšič. Po Jankovićevih besedah BTC letno obišče 21 milijonov ljudi, po odprtju Ikee pa naj bi to število naraslo na 30 milijonov.

Milijoni v trgovino in logistiko

Že napovedane investicije, ki naj bi stale več kot 300 milijonov evrov, so vezane predvsem na trgovino in logistiko. Ikea naj bi v svoj trgovski center v Ljubljani vložila predvidoma 80 milijonov evrov. Če bo družbi uspelo letos pridobiti gradbeno dovoljenje in začeti gradnjo, bi trgovina švedskega velikana svoja vrata lahko odprla v prihodnjem letu.

Naložbene namere je lansko leto z nakupom zemljišč v kotu med Kajuhovo ulico in Letališko cesto potrdil tudi Mercator. Tako imenovani najboljši sosed namerava tam zgraditi sodoben logistično-distribucijski center, ki naj bi bil vreden 100 milijonov evrov. V Mercatorju so lani razložili, da so ta center načrtovali že nekaj časa, a so postopke morali močno pospešiti, ker jim je leta 2015 zgorelo skladišče v Zalogu.

Na območju tovorne postaje v Mostah večjo naložbo načrtujeta tudi družbi BTC in Slovenske železnice, ki bosta gradili intermodalni logistični center. Ta center, ki naj bi izkoriščal prednosti tako železniškega kot cestnega prometa, bo po ocenah stal 140 milijonov evrov. Mermal je ob teh naložbah omenil še, da se na večje investicije pripravljajo tudi v družbi Žito.