Pravijo, da kdor je pameten, stavi na več konjev. In očitno tudi v Smartu premorejo nekaj takih, ki vedo, da je danes svet vse preveč raznolik, da bi se držali tradicije za vsako ceno. Sicer na našem trgu to ni najbolj domača znamka, a tudi ni tuja. Vsaj model forfour ne, ki ga izdelujejo v Novem mestu in je klasični mestni avtomobil, s katerim se odlično znajdete v urbanem okolju. Pri čemer pridemo do električnih modelov, ki se v njih znajdejo še toliko bolje. In tudi pri Smartu so prepričani, da je mobilnost v mestih pisana na kožo električnim vozilom, saj po njihovih raziskavah uporabniki v takih prometnih razmerah naredijo na dan v povprečju od 30 do 40 kilometrov.

Okretnost in tudi cenovna ugodnost električnega pogona narekujeta tudi razvoj mestnih električnih vozil in forfour je, tako pri Smartu, kot ustvarjen za to: okreten, enostaven za uporabo, s prostorom za štiri potnike, v dolžino meri 3,49 metra ter ima doseg z enim polnjenjem okoli 155 kilometrov, v resničnem prometu pa to pomeni okoli 120 kilometrov. To je recept, s katerim želijo še bolj odločno osvojiti velika mestna središča. Seveda pa imajo v ta namen na voljo tudi električno različico manjšega fortwo, ki je prav tako na voljo v novi generaciji. Ta mali avtomobil meri v dolžino vsega 2,7 metra in je za tiste, ki ne potrebujejo toliko prostora, še bolj primeren za hitra mestna potovanja, njegov teoretični doseg pa znaša 160 kilometrov. Morda se ne sliši veliko, kar je, poleg cene, v tem trenutku sicer še vedno ena glavnih pomanjkljivosti električnih vozil, a kot pravijo pri Smartu, sami niti nimajo za cilj povečevanja dosega, temveč se bolj osredotočajo na razvoj sistemov za hitrejše polnjenje. In rezultat? Zahvaljujoč 22-kilovatnemu polnilniku (polnilnik prejšnje generacije je stal dodatnih 2500 evrov, pri novi generaciji pa naj bi bil, tako obljubljajo, pol cenejši) lahko baterijo v tem vozilu tako do 80 odstotkov napolnite že v 45 minutah. Ali malce drugače: kratek 15-minutni postanek za kavo in že je vaš smart napolnjen za novih 40 kilometrov vožnje.

Električni smart je sicer tudi vozilo, ki je namenjeno tudi vedno bolj priljubljenemu sistemu »car sharing«, torej skupni uporabi vozil. Oba nova modela, tako fortwo kot forfour, imata identičen pogonski sistem s 60-kilovatnim motorjem (klasičnih 81 konjev), vozniku je na voljo tudi 160 Nm navora, najvišjo hitrost pa so elektronsko omejili na 130 km/h. Električni pogonski sklop je celo za 20 kilogramov lažji kot pogonski sklop z bencinskim motorjem in menjalnikom, tako da forfour do hitrosti 100 kilometrov na uro pospeši v 12,7 sekunde, mali novi fortwo pa je še bolj lahkonog in do omenjene hitrosti z mesta potrebuje 11,5 sekunde.

Litij-ionsko baterijo za oba smarta z zmogljivostjo 17,6 kilovatne ure izdelujejo pri sestrski tovarni Accumotive, kupcem pa zagotavljajo, da svojo optimalno zmogljivost lahko obdrži osem let ali 100.000 kilometrov. Sicer lahko voznik smart ED izbere tudi način vožnje eco, kar pomeni, da je vozilo še bolj prilagojeno varčnejši vožnji. V tem načinu vonje je hitrost omejena, prilagojena je odzivnost stopalke za plin, največja stopnja rekuperacije energije pa vnaprej določena. Sistem ima namreč rekuperacijo (torej pretvarjanje energije zaviranja v električno) zasnovano na radarski tehnologiji, ki vnaprej »bere« promet pred vozilom in sproti prilagaja stopnjo dejanskim razmeram na cesti.

Tudi povezljivost vozila je seveda več kot aktualna pri električnem smartu, saj ga lahko uporabnik nadzira prek pametnega telefona, tam bere lastnosti vozila, nastavlja delovanje klimatske naprave ali stopnjo polnjenja. In kako zelo verjamejo v električna vozila, govori tudi podatek, da bo Smart v prihodnje v ZDA ponujal le še njihove električno gnane različice, Kitajska pa naj bi do leta 2020 imela na svojih cestah 12 odstotkov novih vozil, ki bodo gnana električno.

Seveda pa ne gre mimo cene, ki je pač vselej eden najpomembnejših dejavnikov. Medtem ko Smartovi tekmeci že ponujajo doseg svojih vozil z okoli 300 kilometri, je tudi njihova cena več kot 30.000 evrov, Smart pa svoja električna modela ponuja za 21.940 (fortwo) in 22.600 evrov, kolikor staneta v Nemčiji. Kakšni bosta ceni v Sloveniji, v tem trenutku sicer še ni znano, a z ustreznimi subvencijami je cena teh vozil še nekaj nižja.