Ali so v 25 letih SŽ naredile kaj za zmanjšanje požarov ob progi Divača–Koper, ki jih ne plačujejo ne one ne njihova zavarovalnica Triglav? Nič. Vrh SŽ ne bo naredil ničesar za zmanjšanje števila tragedij pri prečkanju tirov, čeprav že več kot desetletje poznajo rešitve za to. Ne bo naredil nič za spremembo zakonodaje, ki bi to omogočila. Ne bo naredil nič za spremembo sistema istonivojskih prehodov čez enotirne proge, s katerimi bi se zmanjšalo število nesreč na njih za sto odstotkov. Vrh SŽ ni naredil popolnoma nič ob nastanku žleda za njihovo odstranitev. Kaj so storili nadzorniki SŽ?

Pri žledu je direktor SŽ Dušan Mes dobil drugi dan po začetku predloge, kako se led strojno in ročno spravi z žic. Seveda niso očistili niti metra, škode je bilo za 32 milijonov evrov.

SŽ ne bodo naredile popolnoma nič za zmanjšanje števila samomorov na tirih, ker naj to ne bi sodilo med njihove obveznosti. Zabavno bi bilo izvedeti, ali so morda že ugotovili, kdo pa je za to pristojen in kaj je slednji v zadnjem desetletju, dveh ali več za to storil.

Tisto, kar pa naj bi SŽ Infrastruktura za zmanjšanje števila požarov ob tirih storile, je prekritje dela brežin ob tirih z betonom. Vprašanje protipožarnih zidov so odstopili infrastrukturnemu ministrstvu, kjer pa ne najdejo odgovora, kdo to vprašanje rešuje.

Vprašanje dotičnega gorenja, ki je samo lani proračun stalo več kot pol milijona evrov, je sicer mogoče rešiti z dvema gasilcema, ne tisočimi, kot se to dela zdaj. Ki pa ne prideta tja, ko že pol ure gori, ampak uporabljata tehnične rešitve, ki jih študentski servis Študent več kot desetletje ne more spraviti v uporabo. V državno podjetje, ki ga regulirajo državni organi. Nad katerimi je predsednik vlade, ki naj bi domnevno o pravu tudi kaj vedel.

Pri silnih naložbah SŽ v brezžično telefonijo na progah, ker naj bi bila sedanja za strojevodje za službene pogovore povsem neuporabna, pri obnovi tirov, nabavi lokomotiv in še drugih stvareh, SŽ niso sposobne kupiti niti bliskovke za 70 lokomotiv, s katerimi bi jih naredila izjemno vidne. Na SŽ in v vladi, da o ministru Gašperšiču niti ne pišem, očitno ne razumejo tega, da se ljudje znajdejo pred lokomotivo hote ali nehote. Slednji imajo za čuda enak razlog: vlak spregledajo. Bliskovke pa ga naredijo moteče vidnega.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap