Včeraj je na borzi v New Yorku kotacijo začela družba Snap, katere delnica nosi istoimensko oznako (SNAP). Družba uporabnikom ponuja aplikacijo za pošiljanje vizualnih vsebin, ki se po določenem časovnem intervalu avtomatično izbrišejo in jih ni mogoče kopirati. Na začetek kotacije so se dobro pripravili tako pri družbi Snap kot tudi na newyorški borzi. Prvi so kljub tehnološkemu značaju družbe (Snap svoj posel po novi definiciji opredeljuje kot »camera business«) za kotacijo izbrali borzo v New Yorku, čeprav je za tehnološka podjetja primarna izbira vedno borza Nasdaq. Za korak v to smer so se pri Snapu odločili zaradi nekoliko slabega ugleda borze Nasdaq pri zadnjih nekaj splavitvah delnic, saj so imeli pri borzi večje tehnične in tudi vsebinske težave. Da bi se izognili nevšečnostim na prvi dan trgovanja, so na newyorški borzi v dneh pred splavitvijo celo uvedli nekajdnevno testno okolje, kjer so lahko člani borze že sklepali navidezne posle z delnicami podjetja Snap. Gre za korak, ki ga borze v praksi nikoli ne izvedejo v takem obsegu.
Včeraj zjutraj so vlagatelji od podjetja Snap dobili končen podatek o IPO (prva ponudba javnosti) ceni. Ta je kljub napovedim o razponu med 14 in 16 dolarji poskočila na kar 17 ameriških dolarjev, kar je dalo družbi Snap tržno kapitalizacijo okoli 20 milijard dolarjev. Družba, ki je v IPO-prospektu navedla, da v preteklosti ni imela dobička (lani 515-milijonska izguba), ga prav tako trenutno nima in daje veliko možnosti scenariju, da dobička nikoli v prihodnosti ne bo ustvarila, je s tem vrednotena 2-krat višje kot Facebook in 4-krat višje kot Twitter. Kljub že tako astronomskim vrednotenjem je bilo po informacijah tesno vpletenih v IPO-povpraševanja po delnicah dovolj (govor je o 10-kratnem »prevpisu«), da bi pri družbi Snap delnice prodali po 19 dolarjev in več. Toda v družbi so se očitno želeli izogniti »Facebookovemu scenariju«, kjer smo bili v prvih mesecih trgovanja priče močnemu padcu vrednosti delnic na borzi v primerjavi z IPO-ceno, vlagatelji pa so hitro obtožili vodstvo Facebooka, da so IPO-ceno v želji po zaslužku postavili previsoko.
Vsi IPO-kupci so se prav tako zavezali k prepovedi prodaje delnic za 180 dni, kar je občutno več od povprečja, ki se običajno vrti okoli meseca dni.
*Just SNAP it! = Preprosto posnemi!