Domna Rozmana v Sloveniji večinoma poznamo kot človeka, ki stoji za zelo uspešno akrobatsko skupino Dunking Devils. Vso Slovenijo so odprtih ust pustili z nastopi v oddaji Slovenija ima talent, v kateri so se že dvakrat prebili do finala. Še veliko bolj prepoznavna pa je skupina v tujini, kjer zelo uspešno nastopajo že osem let. Prepotovali so več kot 35 držav in imeli več kot 900 nastopov, za njimi pa so uspešne večtedenske turneje po Evropi, Ameriki in Aziji.

Kako je slovenski ekipi uspel prodor na zasičen tuji trg? Rozman pojasnjuje, da je ključ do uspeha seveda trdo delo, zelo pomembna pa sta tudi jasna marketinška vizija in velik spletni doseg, viralnost. »Stalno se pojavljamo v medijih in na spletnih kanalih. Če si kdo želi res osupniti svoje občinstvo, bo poklical nas. Znamo namreč doseči, da se ljudje po našem nastopu ali ogledu našega posnetka počutijo, kot bi popili skodelico kave – nabiti z energijo.«

Viralnost: sveti gral

Viralnost, torej. To je sveti gral vsakega videoustvarjalca. Doseči, da se določena vsebina eksponentno širi po spletu in pridobiva milijone ogledov. A viralnost je hkrati zelo neotipljiv pojem. Preprostega recepta, kako jo doseči, namreč ni. A če se stvari lotiš strateško, lahko dosežeš določeno število ogledov. »Naša prednost je, da z bogatim naborom izkušenj in partnerstev lahko zagotovimo določeno število ogledov,« pojasnjuje Rozman. In govorimo o zavidljivih številkah. Lani so recimo sodelovali pri sedmih večjih projektih in vsak od njih ima čez 500.000 ogledov na spletu. Samo spomnite se videoposnetka, kako fantje na vlaku, ki pelje čez solkanski most, zabijajo koše. Ali pa najbolj svežega posnetka, v katerem z zvezdniki nogometne ekipe Arsenal izvajajo neverjetne vragolije pod košem.

»Pomembna je zamisel. Ta je dobra, če nekdo, ko mu jo predstavim v dveh stavkih, takoj reče ‘uau’. Že vnaprej pa je treba vedeti, kdo so vplivni posamezniki, ki bodo k ogledom bistveno pripomogli na začetku,« je pojasnil Rozman. Kot primer je navedel posnetek, ki je nastal z rokometno reprezentanco in je doslej najbolj gledan tovrstni slovenski športni video. »Še preden smo ga posneli, smo vedeli, da ga bodo delili rokometni klubi, igralci, zveze in podobno,« je povedal. Izpostavil je tudi pomen časa objave, saj mora biti vsebina v določenem trenutku relevantna. »Rokometni video je nastal nekaj tednov pred Olimpijskimi igrami v Riu.«

Nič ni prepuščeno naključju

Dunking Devills naključju ne prepuščajo niti odločitve, ali nekaj objaviti na facebooku ali raje na youtubu. »Za facebook velja, da tam bolje delujejo krajši videi, do minute in pol. Veliko lažje se doseže generično deljenje med gledalci, ker je tam neposredno gumb za deljenje v časovnico. Doseg je seveda večji, vendar je ogled videov precej krajši v primerjavi z youtubom. Pol milijona ogledov na facebooku ni enako kot pol milijona ogledov na youtubu z vidika vplivanja na končnega gledalca.« Youtube pa po drugi strani stremi k daljšim vsebinam in počasi postaja nekakšna televizija, pojasnjuje. Je torej prostor za daljše, kakovostnejše in bolj poglobljene vsebine. »Facebook lahko povzroči eksplozijo, vendar se vsebine čez čas porazgubijo, na youtubu pa živijo leta.«

Že pred osmimi leti so jim prav sistematične videovsebine odprle vrata v tujino. Dunking Devils so s pomočjo videoposnetkov analizirali svoje nastope, te pa so objavljali na spletu, nato jih je odkril francoski organizator, ki jih je povabil na nastop. Največji preskok na tem področju pa Rozman pripisuje partnerstvu s spletnim kanalom People are Awesome. Pred nekaj leti se je s tremi prijatelji odločil, da za nekaj mesecev odpotuje v London in se tam nauči čim več o poslu in stke nove poslovne stike. »Ni bilo preprosto. Visoki življenjski stroški… Vsak dan sem pregledoval, s kom bi se lahko sestal, kje bi lahko našel prave podatke. Tako sem naletel na pisarno People are Awesome.« Takrat je bil to še samostojen spletni kanal, kasneje pa jih je prevzela večja mreža Junkin Media. Uveljavili so se namreč kot kanal, ki objavlja izjemne videokompilacije dosežkov ljudi. Njihovi videi dosegajo stomilijonske oglede. Z Rozmanom so se ujeli in naposled sklenili partnerstvo – Dunking Devils so namreč njihova produkcijska ekipa.

»Naš cilj je ustvarjati dobre vsebine in to na vseh področjih našega ustvarjanja. Niti ni nujno, da govorimo o povezavi z zabijanjem na koš, po čemer smo Dunking Devils najbolj prepoznavni. V okviru našega kreativnega centra, v katerem ustvarjamo, sodeluje namreč pester nabor ustvarjalcev z različnih področij. Skupek teh zamisli je recimo točka Led Motion, ki so jo predstavili v oddaji Slovenija ima talent in združuje akrobatiko, ples, tehnologijo led …«

V Rozmanovem značilnem slogu so načrti za prihodnost veliki, a hkrati realni. Z ekipo partnerjev in sodelavcev načrtuje ustanovitev prve tako imenovane »viralne agencije«, ki bo skrbela za vsebine s presežki. Glede na številne talente, s katerimi se povezuje in ki so združeni pod streho kreativnega centra, so obeti gotovo dobri.