Seat s tem nikoli ni imel težav. Ko trkajo na emocije, se najraje ozrejo po domači Španiji in najdejo nekaj, s čimer lahko identificirajo tudi avto. Svojega športnega terenca so krstili po mestu Ateca. Mestece s slabimi 2000 dušami leži med Madridom in Zaragozo, značilna pokrajina in za tako mestece mogočna cerkev, ki prej spominja na utrdbo, sta dali terencu dobro popotnico. Nezgrešljivo drugačen in nezgrešljivo španski. A pozor, pri Seatu so imeli tudi malce zvezane roke, določeni tehnični kompromisi so bili nujni. Ateci tako manjka nekaj malega čustev, nekaj, kar bi pri Špancih pričakovali. S tem je mogoče avtomobil nekaj izgubil ravno v primerjavi s toyoto CH-R. Toyota je pri njem malce drugače zarezala v tradicijo. Ime, tri enostavne črke, bi prej pričakovali pri kakšnem njihovem tekmecu z japonskega otoka, a očitno so se odločili, da bodo ime izbrali kar z metanjem kock. Malce bolj pusto, tehnično, precej brez čustev. Da, ta Toyotin SUV je pravi primer, kako ime ne pove vsega. Kar mu manjka pri imenu, ravno obrnjeno kot pri ateci, daje kupcu avto sam. Drugačen, svež, vpadljiv, zanimiv. Skratka nekaj, kar dodatno popestri nasičen trg terencev za prosti čas.

Zanimivo je, da na prvi pogled ateca deluje večja, masivnejša, a pri dolžini sta oba kandidata skorajda do milimetra identična. 4,36 mera ni tako malo, da se to ne bi ugodno poznalo v notranjosti, k večjemu videzu pa ateci pomaga nekaj več višinskih centimetrov in mu s tem daje tudi malce drugačen značaj, medtem ko C-HR s svojo pojavo ne more skriti dinamičnih ambicij. V notranjosti se zgodba ponovi. Medtem ko je ateca naravnana na logično uporabnost, pri kateri je na prvem mestu enostavnost in lahka dojemljivost, je pri C-HR zgodba malce bolj razigrana, dinamična. In da ne bo pomote, tako v enem kot v drugem se boste povsem dobro znašli, za voznika noben sistem ne predstavlja večjih ugank, kaj šele nerešljivega rebusa. Le da se nekako s toyoto prej zlije, medtem ko ateca pusti, da se prvi hladnejši piš vetra sčasoma umakne hvaležnosti, da je vse tako, kot je. Predvsem brez pretiravanj.

Kdor bo iskal večji prtljažnik, bo izbral ateco, saj ponuja 510 litrov, ti so še kako uporabni, če upoštevamo dolžino vozila, in prostornost na zadnji klopi, medtem ko nižji in bolj razigran C-HR ponudi 377 prtljažnih litrov. Če pri ateci z veseljem ugotavljamo, da so bili oblikovalci radodarni, bi si pri toyoti vseeno želeli kakšen prtljažni liter več. Tudi na zadnjih sedežih vseeno ni tako prostorno in zračno kot pri ateci. Značaj avtomobila očitno tega ne dopušča, saj ponuja tudi na zadku nekaj zanimivih detajlov, z zadnjim spojlerjem vred, da o kljuki zadnjih bočnih vrat ne govorimo. Skrb za podrobnosti je nekaj, kar ta avtomobil vsekakor dodatno poživi.

Pri motorjih oba testna kandidata stavita na podoben recept. Ne razganja ju od moči, a se povsem solidno znajdeta s tem, kar imata na voljo. Atecin trivaljni litrski bencinski motor zmore 115 konjev (85 kilovatov), kar je povsem dovolj za običajno vožnjo, le da je njegov zvok tako značilen, da ga ne morete spregledati. Vsekakor pa ni neprijeten. Toyota je v C-HR vgradila prav tako že znan 1,2-litrski bencinski motor s povsem enako močjo, le z nekaj manj navora, kar pa se pozna pri vožnji. Enostavno je treba večkrat seči po prestavni ročici, sicer pa deluje mirno in dovolj nežno. C-HR postane, kar je po svoje zanimivo, glasnejši pri vožnji po avtocesti, od motorja do piša vetra, ateca pa je tukaj bolj prijazna do potnikov. In tudi poraba pri obeh kandidatih ni nekaj, nad čemer bi se morali zmrdovati: 6,7 litra na 100 kilometrov pri ateci in 7,1 pri C-HR sta zelo primerni in realistični številki, ki ne mosta odgnali potencialnih kupcev.

Oprema je logično skorajda popolna, saj navsezadnje to tudi plačate, imata pa vse, kar sodobni z elektroniko napolnjen avtomobil mora imeti. Cena je tista, ki lahko na koncu pokvari ali popravi vso sliko. Ateca style stane osnovnih 22.617 evrov, medtem ko C-HR C-ult 23.850. Dodatki seveda vsak po svoje dvignejo ceno, a če gledamo le po osnovni ceni, sta si tudi tukaj zelo podobna. Več v sklepu.