V zadnjih letih so kampanje množičnega financiranja med Slovenci postale izjemno priljubljen način zbiranja začetnega kapitala. Tako so samo lani Slovenci želeli zbrati denar za 80 projektov, kar 16.000 ljudi pa je njihove ideje tudi podprlo s skupno 1,8 milijona evrov.

Te številke in še marsikaj zanimivega je v pregledu slovenskih crowdfunding kampanj za leto 2016 zbral gost naslednjega startup cafeja, poznavalec startup scene in crowdfundinga Žiga Berce. Ob jutranji kavi bo predstavil svojo analizo o uspešnih lanskih kampanjah, razkril, ali so pri tem uspešnejše Slovenke ali Slovenci, v katerih panogah so bili pri zbiranju denarja boljši, ob tem pa bo dal nekaj svežih nasvetov, kako se danes lotiti kampanje in kakšni so stroški zanjo ter s kom je pri pripravi in izvedbi kampanje dobro sodelovati.

Bercetu se bosta pridružila tudi člana ekip, ki sta lani zbrali največ sredstev oziroma za največ presegli zastavljen cilj. To sta Damir Islamović iz ekipe MAG-LEV Audio, ki je lani zbrala največ sredstev med slovenskimi projekti, in sicer 552.178 dolarjev, ter Nik Vene iz ekipe iz ekipe NV Holders, ki se je prvič na Kickstarterju predstavila lani, trenutno pa so sredi zelo uspešne druge kampanje.

Skupaj bodo ugotovili, kako se je crowdfunding spremenil v zadnjih letih in kako to izkoristiti danes. Potem ko je Kickstarter, priljubljena spletna platforma za množično financiranje najrazličnejših inovativnih projektov, predlani spremenil pravila igre in jih naredil precej bolj ohlapna, namreč za uspeh kampanje nista več dovolj le noro dobra ideja in trden podjetniški tim, temveč je v igro prišel predvsem denar, pa čeprav se je platforma rodila predvsem za podjetnike, ki zagonskih sredstev nimajo.

Uspeti se še da, a v bistveno manjšem obsegu?

Avtorji kampanj tako za uspehe, ki se merijo v milijonih dolarjev zbranih sredstev, praviloma namenjajo vse več finančnih sredstev, kar je bilo prej nesprejemljivo. Prav tako ključnega pomena postaja tudi marketing pred in med trajanjem kampanje, kaže hitri pregled trenutno aktualnih projektov na platformi. Uspeh zbiranja zagonskih sredstev na kickstarterju je namreč vse bolj pogojen z dobro podprtim marketingom oziroma financami, ki jih je ekipa ali podjetje zmožno nameniti oglaševanju pred in med samo kampanjo, potrjuje tudi Tadej Jevševar, soustanovitelj in produktni vodja podjetja Chipolo, ki je na Kickstarterju zaslovel z istoimenskim pametnim obeskom za iskanje ključev in drugih drobnarij. »Sedaj je marketing pred in med kampanjo ključnega pomena in tudi plačani oglasi so nekaj povsem konformističnega, kar v času naše kampanje ni bilo sprejemljivo,« je že pred časom za Dnevnik povedal Jevševar.