V Slovenskih železnicah (SŽ) so v nameri, da vendarle stopijo v korak s časom, konec lanskega oktobra objavili razpis, s katerim iščejo izvajalca, ki bi končno – četudi šele leta 2017 in po več kot desetletju obljub – vzpostavil sistem za spletni nakup vozovnic za vlak. Ponudbe so sprva pričakovali do konca lanskega novembra, a je vse skupaj zavlekel revizijski zahtevek dveh potencialnih ponudnikov, podjetij Četrta pot in S&T. Zahtevek je pred dnevi državna revizijska komisija v večinskem delu zavrnila kot neutemeljenega. Kljub temu morajo v SŽ v manjšem delu dopolniti razpis. Po dopolnitvi bodo razpisni rok podaljšali še za približno štirinajst dni, je povedal pomočnik generalnega direktorja Slovenskih železnic Miha Butara. Konec marca bodo, če bo vse po sreči, izbrali ponudnika in z njim podpisali pogodbo. »Če bo vse potekalo po načrtu, bo novi sistem končan približno novembra letos,« je ocenil. A pri javnih razpisih skoraj nikdar ne gre vse po načrtu in morebitni nadaljnji revizijski zahtevki niso izključeni. »V tem primeru se bo stvar zavlekla vsaj do januarja 2018,« predvideva Butara.

Natančne tehnične in kadrovske zahteve

V SŽ sicer z razpisom pričakujejo uvedbo funkcionalnega sistema najkasneje 360 dni po podpisu pogodbe. Z izvajalcem, ki bo vzpostavljal sistem, bodo hkrati podpisali tudi pogodbo o vzdrževanju za nadaljnjih pet let. Ključno merilo za izbor ponudnika je najnižja cena. V SŽ bodo poskušali sprva ponujene cene dodatno znižati z neposrednimi pogajanji z dvema ponudnikoma, ki bosta predložila najcenejši ponudbi.

V družbi tudi pričakujejo, da bodo ponudniki z računovodskimi izkazi dokazali, da so finančno zmožni izvesti tak projekt in da torej njihovi prihodki iz poslovanja v zadnjih dveh obračunskih letih presegajo dva milijona evrov.

Prav tako morajo ponudniki imeti ustrezne reference; med drugim dokazati, da so v zadnjih desetih letih uspešno vzpostavili in vzdrževali informacijski sistem za prodajo vozovnic (za železniški promet) z zmogljivostjo vsaj 5 milijonov prevoženih potnikov na leto. Ta sistem mora služiti tudi prodaji v mednarodnem prometu in imeti aktivno povezavo s sistemom EPA, vzpostavljeno stacionarno prodajo na blagajni in mobilno prodajo ter je bil vsaj pred letom dni še vedno v uporabi.

SŽ imajo poleg natančnih tehničnih tudi kadrovske zahteve, ki jih mora izpolnjevati izbrani ponudnik; imeti mora zaposlenega strokovnjaka, ki ima najmanj pet let delovnih izkušenj na področju strežniških sistemov, ter vsaj enega projektanta informacijskih sistemov za področje potniškega prometa. Hkrati v SŽ tudi zahtevajo ustrezno zavarovanje ponudbe, bančno garancijo v višini 100.000 evrov. Kasneje, v desetih dneh od podpisa pogodbe z izvajalcem, pa bo moral slednji predložiti bančno garancijo v višini osem odstotkov glede na vrednost projekta. Ta bo približno 3,5 milijona evrov.

Očitki o prirejenem razpisu

Na razpis so se prijavili v družbi S&T, skupaj s podizvajalcem, podjetjem Iplus, so potrdili v obeh podjetjih, a ker razpis še ni končan, kakršnih koli podrobnosti iz ponudbe ne morejo razkriti. Po naših zanesljivih informacijah so se prijavili tudi v družbi Imovation, direktorica Romana Butolen pa nam je sporočila le, da zaradi odprtega razpisa ničesar ne more komentirati. To sta po naših informacijah tudi edini podjetji, ki sta doslej oddali ponudbo.

Ne bodo pa se prijavili v podjetju Četrta pot. Direktor Boris Šolar pravi, da so določene zadeve v razpisu, denimo reference in predpisana oprema, pisane na kožo enemu samemu ponudniku. Tomaž Frelih iz istega podjetja dodatno pojasnjuje, da je po njihovem mnenju razpisna dokumentacija v več delih v nasprotju z zakonom o javnem naročanju. Podjetje, za katero naj bi bil spisan razpis, naj bi bilo po naših informacijah podjetje Imovation. Tako S&T kot Četrta pot sta na državno revizijsko komisijo naslovila že omenjen revizijski zahtevek, kateremu je bilo ugodeno le v manjšem delu. »To ni res,« pa se je na očitke o razpisu, prirejenem za določenega ponudnika, odzval Butara. »Razpis je absolutno tako pravno kot strokovno sestavljen tako, da se lahko marsikdo prijavi,« je dejal.