Da avtomobil na trgu v današnjih časih, ko je novosti toliko, da jim je že težko slediti, in se je življenjska doba generacije posameznega modela v večini primerov močno skrajšala, zdrži praktično vse desetletje, je dosežek, vreden občudovanja. In hkrati svojevrsten dokaz, kako zelo dobro delo so pri takšnem avtomobilu opravili razvojniki. A ravno to je od leta 2007 uspelo modelni paleti audija A5, ki pa se zdaj v dveh različicah, kot trivratni kupe (na fotografijah) in petvratni sportback, v obliki nove generacije predstavlja tudi pri nas. Kasneje bo sledila še kabrioletska različica.

Čeprav je novi A5 oblikovno nezmotljivo nov, kar pomeni, da je atraktivnejši, bolj atletski in bolj športen, ob tem pa je tudi malenkost zrasel, je kljub temu zadržal prepoznavne linije predhodnika, kar pa je glede na brezčasno in atraktivno obliko tudi logično. Coupe je tako zdaj s 4,67 metra daljši za štiri centimetre, sportback pa s 4,73 metra za dva, pri čemer sta močnejši in športnejši različici S vsaka daljši še za dodatna slaba dva centimetra. Da bo znova magnet za poglede, tako zagotovo ne gre dvomiti, kot tudi ne o tem, da bo svojim voznikom omogočal obilo užitkov. Za to bodo v prvi vrsti skrbeli številni najnovejši motorji in močno izboljšano podvozje, ob tem pa je audi A5 »nabit« z novimi tehnologijami in varnostno-asistenčnimi sistemi, ki jih je enostavno preveč, da bi jih naštevali. Za dobro počutje potnikov bo med drugim zagotovljeno s precej bogatejše odmerjenim prostorom v potniški kabini, zmanjkalo pa ga ne bo niti v prtljažniku, ki pri coupeju v osnovi pogoltne 465 litrov, pri sportbacku pa 480 litrov prtljage. Vozniški delovni prostor je zelo podoben tistemu v modelu A4, ki je seveda služil za osnovo avtomobila, z drugimi besedami pa to pomeni, da je urejen, kakovosten in izjemno moderen, sploh z dvema velikima digitalnima zaslonoma na sredini armaturne plošče in za volanom, ki smo jih zdaj vajeni že iz vedno večjega števila Audijevih modelov.

Če smo že omenili motorje, je prav, da jih tudi naštejemo. Bencinsko paleto tako na začetku prodaje predstavljata 2-litrska primerka s 190 in 252 konji (140 in 185 kilovati) ter v različici S5 3-litrski s 354 KM (260 kW), dizelsko pa 2-litrski s 190 KM (140 kW) ter 3-litrska z 218 in 273 KM (160 in 200 kW). Seveda so z različnimi motorji možne različne kombinacije pogonov in menjalnikov, pri novem A5 pa je drugače kot pri predhodniku tudi to, da sta ceni za coupe in sportback zdaj enaki. Najcenejši z osnovnim bencinskim motorjem stane 43.900 evrov. mat