Doctrina, tri leta staro podjetje, ki sta ga ustanovila Jure Pučko in Tomaž Erjavec, intenzivno raste. Prvo leto so ustvarili 126 tisoč evrov prihodkov, leto pozneje 336 tisoč evrov, lani pa so to rast še podvojili. Na začetku sta bila tim le ustanovitelja, danes pa podjetje šteje 20 sodelavcev, v ljubljanski pisarni in v tujini. »Naš cilj je, da bi bila Doctrina nepogrešljiv del vsakdanjika vsakega farmacevta, ki želi poznati zdravila in skrbeti za varnost bolnikov,« je naložbo tretjega tujega investitorja po vrsti pospremil Tomaž Erjavec in dodal, da bodo pri tem zagotovo še potrebovali nove sodelavce, ki jih iščejo sproti, glede na potrebe pri poslovanju.

Hitro rast podjetju narekuje tudi prav takšna rast farmacevtske industrije. Farmacevti namreč v poplavi novih zdravil oziroma farmacevtskih izdelkov težko sledijo vsem spremembam in novostim, farmacevtska podjetja pa jim za predstavitve namenijo le nekaj minut časa. Tu vstopi Doctrina, ki s spletnimi seminarji (webinarji) farmacevtskim podjetjem omogoča večji doseg lekarniških delavcev in hitrejši prenos znanja o (novih) izdelkih, hkrati pa hitreje poteka tudi medsebojna komunikacija glede predstavljenega gradiva. »Metodo, ki jo uporabljamo za izobraževanje farmacevtov, smo razvili v skladu z najnovejšimi spoznanji v e-učenju. Lekarniški delavci tako lahko pridejo do vseh informacij v zvezi s farmacevtskim izdelkom na enem mestu, kjerkoli in kadarkoli,« pojasnjuje Erjavec in dodaja, da jim bo milijonska naložba prišla prav predvsem pri pospeševanju prodaje na Poljskem in v Veliki Britaniji, hkrati pa se bodo lahko osredotočili tudi na nadaljnji razvoj storitve, ki bo s seboj prinesel širjenje 20-članske mednarodne ekipe.

Zaradi naložbe »prezadolženi« za nekaj tisočakov kredita

Njihovo platformo uporablja 55.000 farmacevtov na Poljskem, v Rusiji, Sloveniji, Romuniji in na Hrvaškem, kjer se je Doctrina že dobro utrdila, zdaj pa bi radi prodrli še v druge evropske države in farmacevtskim podjetjem omogočili še obsežnejši in učinkovitejši prenos znanja oziroma informacij o njihovih izdelkih. Zato vneto iščejo navdušence nad digitalizacijo v zdravstvu, ki bi se pridružili ekipi na različnih tujih trgih. »Če želiš rasti in se razvijati, potrebuješ sodelavce. Fraza, da podjetje stoji na ljudeh, res drži. Ljudje so tisti, zaradi katerih podjetje raste. In moraš jim zaupati, sicer posel nima smisla,« se že od samega začetka zaveda Erjavec. Pri izbiri novih sodelavcev pa so kljub vsemu zelo previdni. Kandidati, ki pridejo v ožji izbor, opravijo psihološke teste, saj ni pomembno le formalno znanje, temveč tudi človekova osebnost, da se lahko vključi v tim.

Glede sodelovanja z investitorji, po bolgarskem in poljskem skladu so zdaj podpisali pogodbo še z Angleži, pa je Erjavec zelo jasen. »Slabi vlagatelji gledajo na hiter donos in na to, kolikšen delež bodo dobili v podjetju, čeprav to ni bistvo vlaganja. Zaradi požrešnosti lahko zavirajo razvoj podjetja in s tem na koncu škodijo tudi sebi. Pa tudi lastnik podjetja izgubi motivacijo za delo. Dobri vlagatelji pa delajo zate, so v tvoji službi in so ti na voljo 24 ur na dan. Ne gre samo za denar, tega lahko dobiš tudi na banki, ampak je dodana vrednost pospeševalnika ravno pomoč pri hitri rasti, prodoru na trg,« poudarja podjetnik, ki pa se mu je vseeno zgodilo, da mu je domača banka NLB odklonila kredit v višini 25.000 evrov – ker je presodila, da je naložba enako kot kredit in da je podjetje prezadolženo za najem še dodatnih nekaj tisočakov kredita.