Renault je s trojčkom električnih vozil (twizy, zoe in električni kangoo) v Sloveniji prisoten slabi dve leti. Kako ste zadovoljni z odzivom kupcev v tem času?

Prodaja je kar uspešna, vsako leto smo samo za zoeja našli približno 50 kupcev, prav v letošnjem letu pa opažamo, da se povečuje delež zasebnih kupcev. Na začetku smo načrtovali, da bo med kupci približno 80 odstotkov podjetij in le 20 odstotkov zasebnih kupcev, letos pa kaže, da bo slednjih že slabih 33 odstotkov.

Kdo pa so ti kupci, kakšen je tipičen lastnik zoeja?

Rekel bi, da smo še vedno v prvi fazi prodaje električnih vozil, zato so to večinoma ljudje, ki so na neki način vizionarski, ki verjamejo v električno prihodnost in so ekološko usmerjeni, saj vemo, da je električni avto dandanes še vseeno razmeroma drag. Ko nekdo kupuje avto in da na tehtnico, kaj za določen znesek dobi, je pač dejstvo, da mora imeti resnično rad novo tehnologijo, da se odloči za električnega. Je pa to brez dvoma prihodnost, saj vsi kazalniki kažejo v to smer.

Novi zoe odpravlja marsikatero, predvsem miselno oviro pred nakupom električnih vozil. Kaj si obetate od njega?

Potencialni kupci so kot oviro navajali prav omejen doseg in vsi so govorili, da bodo električno vozilo kupili, ko se bo dalo z njim narediti 300 kilometrov. Zdaj imamo avto, ki to omogoča in od predstavitve avtomobila na salonu v Parizu se je povpraševanje po naših salonih močno povečalo. Res pa je, da so količine precej omejene in je treba avto naročiti kar precej vnaprej.

Uvajate tudi avtomobil z nakupom baterije, pred tem jo je bilo pri Renaultu mogoče samo najeti. Kako to, glede na to, da ste zelo zagovarjali najem?

Še vedno zagovarjamo to, da je optimalen nakup električnega vozila v kombinaciji z najemom baterije. Preprosto zaradi tega, ker kupec nima skrbi, kaj se bo z njo dogajalo. So pa imeli kupci po vsej Evropi željo tudi po običajnem nakupu, zato smo jim prisluhnili in to omogočili. Izkušnje iz držav, v katerih so to uvedli, na primer v Angliji, pa vseeno kažejo, da se še vedno velika večina, okoli 90 odstotkov, odloči za najem. Ko narediš izračun, je namreč jasno, da je to bolj ekonomično, da se bolj izplača.

Se v kratkem obetajo še kakšne Renaultove električne novosti?

Kratkoročno imamo v načrtu izboljšati lastnosti obstoječih modelov in trenutno ne vidimo velike potrebe po dodajanju novih modelov.