Izgovori. Nekateri jih uporabljajo pogosteje, drugi bolj poredko. Pri čemer je res, da je meja med izgovorom in tehtnim razlogom večkrat tanka. Tako zelo, da je upravičeno opravičilo nekoga za drugega lahko izmišljen izgovor. Prepletanju enega in drugega se tako večkrat ne da ogniti. Izgovorov in tehtnih razlogov proti pa je vse polno tudi pri tistih, ki niso prepričani o smiselnosti nakupa električnega avtomobila. A tako eni kot predvsem drugi počasi, a vztrajno odpadajo. Sicer počasneje, kot bi si marsikdo želel, a kmalu bo vendarle napočil čas, ko za večino tehtnih razlogov proti nakupu takšnega vozila ne bo več. Izgovori pa bodo, že zaradi pomena besede, seveda ostali. Bržčas za vselej.

Kakor koli, eden izmed znanilcev, ki tehtne razloge proti spreminja v izgovore, je prenovljeni renault zoe. A preden se posvetimo bistvu, se dotaknimo priponke »prenovljeni«. Gre za besedo, ki pri vozilih opisuje vmesno fazo med eno in drugo generacijo, tisto, ki jo je avto deležen na polovici življenjske poti, ko ga lepotno osvežijo in olišpajo do te mere, da na trgu uspešneje preživi naslednjih nekaj let. Toda pri zoeju je zgodba drugačna. Ker je avto že tako oblikovno všečen in ni kazal znakov staranja, ob tem pa je celo vedno večja prodajna uspešnica, razlogov za oblikovno osvežitev ni bilo. Novega oziroma prenovljenega zoeja od starega tako na cesti ne bo mogoče ločiti, razen če bo ta obarvan v eno izmed novih barv (rdečo ali sivo), vse skupaj pa seveda pomeni tudi, da avto ni spreminjal svojih zunanjih in notranjih mer (dolžina 4,08 metra, osnovna prostornina prtljažnika 338 litrov). Največja »netehnološka« novost je tako vezana na nov paket opreme bose, ki ponuja odličen zvočni sistem, prvovrstne usnjene preobleke in še kakšno malenkost.

A kot je to večkrat, je tudi pri novem zoeju bistvo očem skrito. To bistvo pa tiči na dnu vozila. Tam je namreč nov paket baterij, ki ima v primerjavi s tistim pri predhodniku skorajda podvojeno zmogljivost (41 namesto 22 kilovatnih ur), kar z drugimi besedami pomeni, da v teoriji, po uradnem merjenju NEDC, tistim za lase privlečenim, z njim lahko naredite 400 kilometrov. Pri čemer pri Renaultu, pošteno, v isti sapi dodajajo, da v resničnem življenju to pomeni doseg okoli 300 kilometrov. Kar pa je že razdalja, ki jo je večina onih, ki jih omenjamo v uvodu, navajala kot tisto, ki bi jih pripravila do nakupa električnega vozila. Navsezadnje o tem, da je za večino to resnično dovolj, priča tudi dejstvo, da povprečen evropski voznik na dan prevozi manj kot 60 kilometrov, kar okoli 35 odstotkov pa jih niti enkrat na leto ne opravi vožnje, daljše od 300 kilometrov.

Seveda pa smo Renaultovo trditev vseeno postavili na preizkušnjo. In ugotovili, da je z novim zoejem resnično mogoče prevoziti celo več kot 300 kilometrov. Če je, jasno, pot speljana večinoma po običajnih cestah, malo po mestih, malo med njimi, lahko tudi z nekaj vzponi in kakšnim krajšim avtocestnim odsekom. Drugače je seveda, če boste na avtocesti ves čas, v tem primeru se z zoejem, ob hitrosti okrog 130 kilometrov na uro (končna znaša 135) naredi nekje od 170 do 180 kilometrov. Pri čemer pa je vožnja v vseh razmerah izredno udobna, občutno bolj kot v na primer dimenzijsko povsem primerljivem cliu. Pospeševanje pri nizkih do srednje visokih hitrostih je bliskovito, lega na cesti fantastična, brez tresljajev, ob tem pa je v potniški kabini vse tiho, sliši se le zvok trenja pnevmatik ob cestno površino…

Ko smo že omenili clia, dodajmo, da je edina dimenzijska razlika s zoejem ta, da je slednji decimeter višji. Zato ponuja več prostora za glavo, predvsem pa gre razlika na račun baterij, ki so, kot rečeno, shranjene na dnu. Zaradi tega bržčas sedež v nobenem primeru ni nastavljiv po višini, a udobje zaradi tega ne trpi – sam sem imel pri 190 centimetrih višine dovolj prostora za vse okončine. In še nekaj je treba dodati – zoe je na voljo z dvema zelo podobnima električnima motorjema, ki se v ceniku razlikujeta v oznakah R90 in Q90, pri podatkih pa v tem, da je prvi malenkost učinkovitejši (približno 20 kilometrov daljši doseg) in močnejši (92:88 konjev oziroma 68:65 kilovatov), drugi pa zato omogoča tudi hitro polnjenje (na nekaterih hitrih polnilnicah tudi dvakrat hitrejše) in je 700 evrov dražji.

In ko smo že pri ceni – ta je še vedno, to je pač treba priznati, lahko za marsikoga tehten razlog in ne zgolj izgovor za nenakup električnega vozila. Renault zoe z novo baterijo (naprodaj bo tudi še s staro) namreč stane najmanj 23.490 evrov, a to le v primeru, da baterijo najamemo, kar je bilo doslej tudi edino možno. Najem stane od 69 evrov na mesec, dobra plat pa je, da vam ni treba skrbeti za njeno življenjsko dobo, saj vam jo, ko zmogljivost pade pod 75 odstotkov, preprosto zamenjajo. No, po novem pa Renault ponuja tudi nakup celotnega paketa, s katerim se cene začnejo pri 31.990 evrih. Je pa vsem cenam treba odbiti še (vsaj) 5000 evrov ekosubvencije.