Dogodka smo se spomnili z razlogom. Včasih so stvari videti drugače, kot so v resnici in je potrebnega več časa in premisleka, da se sprejme končna odločitev. Že ko smo se spoznavali z nemškima križancema športnega terenca in kupeja, BMW X4 in mercedesom GLC kupe, smo vedeli, da nas čaka težko delo, da bomo razglasili zmagovalca. Nekaj časa se je tehtnica nagibala na stran prvega, nato se je nagnila v prid drugega. Na koncu pa je bil potreben tehten razmislek, podkrepljen s tehničnimi podatki in občutki, da smo lahko določili zmagovalca. Pa čeprav je bil dejansko poraženec prav tako svojevrsten zmagovalec.

Samo poglejte ju, mar nista nadvse všečna in si predvsem zelo podobna? Izumiti nekaj novega v svetu avtomobilizma je danes nadvse zahtevno delo, posnemanje pa je nekaj, kar počnejo razvojniki vseh avtomobilskih znamk, pa če si to upajo priznati ali ne. In v primeru naših tokratnih tekmecev dileme ni: BMW je svojo prodajno pot začel dobri dve leti prej kot mercedes, kar bi moralo pomeniti tudi manjšo prednost na trgu. Pa so si potencialni kupci znamke iz Münchna in Stuttgarta res tako veliki konkurenti? Več kot očitno da, saj je podobnosti med njima ogromno na vseh področjih.

Da nemci niso poceni, vedo že Indijanci v brazilskem pragozdu (dokaz sta tudi naša tekmeca, ki ju loči vsega 315 evrov; 53.355:53.670), da se za volanskim obročem vidijo mnogi Slovenci, a recesiji primerno žal zgolj v sanjah, prav tako ni skrivnost. Zavedati pa se je treba, da vožnja z X4 ali GLC kupe pomeni izpolnjevanje mnogih želja, po zmogljivostih, voznem udobju in prestižu. Nemca pa še najbolj spominjata na zlato ribico, ki uresničuje skrite želje njenega premožnega lastnika, najpogosteje modno orientiranega poslovneža ali poslovne ženske v obleki in z lakastimi čevlji. Pogled na naša testna prijatelja pove več od besed. Povsod, kjer se pojavita, očarata že s svojo zunanjo (mišičasto) podobo, na kolenih pa pred njima klečijo tako moški kot ženske. A se pravzaprav za fasado obeh štirikolesnikov skriva še veliko več. Navdušujoče moderna notranjost (pri mercedesu so šli še korak dlje in ponudili dvobarvno, bordo rdeča barva je dokaz, da si pod vodstvom oblikovalca Roberta Lešnika upajo več, kot so si nekoč), kjer vas po želji razvajajo električno nastavljivi in ogrevani usnjeni sedeži, izjemna in zelo zmogljiva štirivaljna dizelska motorja (mercedes je v manjši prednosti glede zmogljivosti in porabe; 222:212 km/h, 7,6:8 s, 7,5:7,6 l), ki delujeta tišje od sodobnega Gorenjevega hladilnika in se z 8- (X4) in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom z možnostjo pretikanja z ušesoma za volanskim obročem (GLC kupe) dopolnjujeta kot zaljubljena mladoporočenca. Za piko na i sta prtljažnika kockaste oblike in z dvojnim dnom, ki skrbita, da izrabimo vsak liter prostora, pri čemer sta prostornini celo do litra enaki (od 500 do 1400 litrov). Hvalimo že serijski električni pomik prtljažnih vrat s pomočjo ključa; ta so namreč zajetna, pa še rok si ne boste umazali. Pozabiti pa ne smemo, da sta oba štirikolesno gnana in torej kot nalašč za vse vremenske nevšečnosti, saj se lahko zelo hitro iz udobnega in hitrega štirikolesnika prelevita v tank, ki pred seboj podira še tako zahtevne ovire, kot je na primer sneg, ki ga na slovenskih cestah lahko pričakujemo že kmalu.

Med vožnjo smo naravnost uživali, nato pa nas je v nekem trenutku spreletelo: smo mar res že tako stari, da se za volanom najbolje počutimo, ko sedimo nekoliko višje, da nas pri vstopanju in izstopanju slučajno ne zagrabi v križu, bolj kot konjenica pod motornim pokrovom pa nas prepričajo bombončki, ki še povečajo vozno udobje in varnost, kot je bil pri obeh na primer radarski tempomat, ki deluje že pri najnižji hitrosti in ga pri obeh kar nismo mogli prehvaliti? Težje naloge, kot presoditi v prid enemu ali drugemu, na vzporednem testu že dolgo nismo imeli. Več pa v sklepu.