Kuga neprijaznemu imenu navkljub tudi v Sloveniji ostaja avto, na katerega pri Fordu stavijo veliko. Nič drugače ni z novo kugo že tretje generacije od leta 2008, ko je začela prodajno pot. Načrti so visokoleteči in tako naj bi jih v prihodnjem letu prodali 320. »Z letom 2016 smo zadovoljni, saj smo imeli 8-odstotno rast, kar je bilo dovolj za peto mesto med znamkami in 6,5-odstotni tržni delež. V iztekajočem se letu smo predstavili zanimive avtomobile, z vonjem po prestižu in športnosti, in sicer športna mustanga in focusa RS ter luksuzno znamko vignale, ki je bila najprej na voljo v S-maxu in mondeu, prihodnje leto pa bo še v edgeu in fiesti. Ponosni smo tudi na nov prodajno-servisni center, ki bo spomladi odprl vrata v Novem mestu,« je dejal prvi mož znamke v Sloveniji David Jurič.

Nazaj h kugi. Je del trojčka Fordovih športnih terencev, manjšemu je ime ecosport in večjemu edge. Kuga je dolga 4,53 metra, medosje se ustavi pri 2,69 metra, kar prevedeno pomeni, da je dovolj prostora za dva odrasla tudi na zadnji klopi. Tudi prtljažnik to misel nadgrajuje, že v osnovi namreč pogoltne 456 in ob podrti klopi celo 1603 litre. Prtljažnik je mogoče odpreti tudi s pomočjo elektrike, zadostuje že brca pod zadnji odbijač. Med (dodatno) opremo, ki jo svetujemo, pa sta tudi samodejno parkiranje in radarski tempomat.

V motorni ponudbi so po trije bencinski in dizelski motorji. Bencinski so vsi 1,5-litrski z močmi 120, 150 in 182 konjev (88, 110 in 134 kW), šibkejši dizel je 1,5-litrski in premore 120 konjev, močnejša 2-litrska pa 150 in 180 konjev (132 kW). Pri močnejšem bencinskem motorju se moč prenaša prek 6-stopenjskega samodejnega menjalnika na vsa štiri kolesa (pri ostalih le na prednji), štirikolesni pogon je tudi del obeh 2-litrskih dizlov, pri obeh je lahko menjalnik tudi 6-stopenjski powershift. Osnovni opremi je ime trend, vključuje pa veliko, od zračnih blazin in zaves, sistemov ABS, ESP in HLA (pomoč pri speljevanju v klanec), potovalnega računalnika, tempomata, klimatske naprave in antialergijske notranjosti. Nadgradnja so opreme style, titanium, ST-line in z januarjem 2017 še vignale.

Ko je govor o potencialnih kupcih, naj bi kuga nagovorila največ urbanih mladih družin in starejših dinamičnih parov brez otrok. Cena se začne pri 25.110 evrih za različico 1,5 ecoboost 120 KM trend (cene so približno 5 odstotkov višje kot pri predhodnici), najdražja pa je kuga 2,0 TDCi 180 KM AWD za 39.950 evrov. Prav na vse različice ponujajo 3500 evrov akcijskega popusta.