Atlassian je najuspešnejši avstralski tehnološki start-up. Razvija in trži različne vrste programske opreme za podjetja in se v ostri konkurenci bojuje za svoj kos pogače tako z Microsoftom kot superuspešnim ponudnikom poslovne programske opreme, kanadskim podjetjem Slack. Po svetu ima več kot 50.000 poslovnih strank, vključno s 85 podjetji od stotih najuspešnejših s seznama revije Fortune.

Podjetje sta pred štirinajstimi leti z 10 tisoč avstralskimi dolarji posojila s kreditne kartice ustanovila 37-letna Mike Cannon - Brookes in Scott Farquhar. Pred letom dni je na prvi dan trgovanja na borzi Nasdaq doseglo tržno vrednost osmih milijard avstralskih dolarjev (5,6 milijarde evrov). Ne da bi res potrebovali denar, le zdelo se jim je, da je za podjetje z dolgoročnimi cilji prav, da gre na borzo, pravi Cannon - Brookes, ki se sicer ne mara obremenjevati z dnevnim gibanjem borzne cene delnic podjetja. »Od tega se lahko človeku zmeša,« pravi. Nasploh nerad govori o denarju in bogastvu. »Veliko raje bi bil znan kot človek, ki je v Avstraliji ustvaril tisoč delovnih mest,« je povedal za Financial Review.

Njegovo osebno premoženje so ocenili na dve milijardi dolarjev, namesto jaht in zasebnih letal je z denarjem raje ustanovil investicijski sklad, ki vlaga v tehnološka zagonska podjetja. Kot vlagatelj išče možnosti za dolgoročne naložbe v podjetja, ki verjamejo, tako kot on sam, v filozofijo spreminjanja sveta. 40 odstotkov teh podjetij je avstralskih. »Tam spodaj imamo enkraten tehnološki talent, menim, da je z naložbenega vidika podcenjen,« pravi avstralski milijarder.

Ostati vitek in lačen

»Investiranje je odličen način, da se učiš o drugih področjih, sektorjih in industrijah ter načinih poslovanja. Skozi niz angelskih naložb v finančna tehnološka podjetja sem se na primer naučil veliko o bančništvu in finančni industriji. Takšno znanje ti lahko mogoče koristi v prihodnosti, lahko pa ti le razširi pogled na svet,« pravi ustanovitelj Atlassiana.

Sedež podjetja je v Sydneyju, s pisarnami v San Franciscu, Austinu, Manili in Amsterdamu, zaposluje 1400 ljudi. Pred kratkim so začeli graditi novo poslovno središče v Londonu, v katerem bodo zaposlili še 600 ljudi. Cannon - Brookes poskuša pridobiti nove sodelavce na izvirne načine. Tako je v svojem blogu zapisal: »Če ste programer in imate tečnega šefa, ki ga želite zamenjati na njegovem položaju, mu pošljite povezavo na naš razpis.«

Pravi, da se s soustanoviteljem podjetja Scottom zlahka vidita v istem poslu tudi čez deset let. »Postavila sva pravo strojno opremo in ustrezne procese, da lahko razmišljava dolgoročno in dosegava dobre kratkoročne rezultate. Delati je treba oboje,« pravi in poudarja, da si kljub velikemu uspehu v podjetju prizadevajo, da bi še naprej delovali kot start-up. »Tehnološko podjetje mora nujno ostati vitko in lačno. Najboljši, Google, Amazon in Facebook, ostajajo enako ambiciozni kot na začetku, nenehno ponujajo nove stvari.« Takšen pristop pomeni tudi, da mora podjetje sprejemati tveganje in napake kot nekaj normalnega. »Močno poskušamo to razumeti kot del naše podjetniške kulture in razumeti tveganja, ki jih sprožijo nekatere napake,« pravi Cannon - Brookes. »Seveda se ne moremo razveseliti dejstva, da je do napake prišlo, se pa poskušamo iz nje naučiti in deliti to spoznanje z drugimi. Nikakor pa ne kaznujemo ljudi, ki so bili vpleteni v napako.«

Pomembna je raznolikost

Avstralskega tehnološkega podjetnika vloga voditelja, ki si jo je ustvaril z uspehi Atlassiana, ne ovira. »Dokler ostajamo lačni in ne počivamo na lovorikah, nam ni težko biti zgled možnih dosežkov. Če drugi ljudje v tem najdejo spodbudo, je to krasno,« pravi.

Čeprav je Cannon - Brookes rojen v ZDA, se ima za pravega Avstralca in je tudi ključni mož iniciative TechSydney, ki so jo sprožili letošnjega maja. Skupina deluje kot enotni glas skupnosti zagonskih podjetij v komunikaciji z oblastmi v Sydneyju, obenem pa poskuša s podpiranjem mreže podjetnikov doseči, da bi Sydney postal eno od desetih najpomembnejših tehnoloških mest na svetu. To je pomembno, pravi Cannon - Brookes, saj se razlika med desetimi najboljšimi in vsemi drugimi le še povečuje.

Spomladi so v Atlassianu ugotovili, da jim v interni organizaciji podjetja manjka raznolikosti. S tem problemom so se pozorno spoprijeli, pravi Cannon - Brookes. »V podjetju seveda potrebuješ raznolikost mišljenj. Potrebujemo Sydneyjčane, tako kot potrebujemo mednarodne imigrante, da pridejo in pomagajo s svojimi pogledi, potrebujemo moške in ženske in vse različne sile prizadevanja.«