Podjetje Plamtex int je vzniknilo leta 2001, ko sta združila moči brata Mišel in Matjaž Zupančič, mlada strojna tehnika, ki sta izkušnje, pridobljene z delom v podjetju staršev, in svoj potencial želela preveriti v lastnem podjetju. »Najina vizija je izdelovanje tehnološko zahtevnih izdelkov,« poudarja Matjaž Zupančič. Kot dobavitelji svetilne tehnike TIR2 najtesneje sodelujejo z avtomobilsko industrijo. Podjetje na področju brizgane plastike poskrbi tako za izdelavo orodij kot za izdelavo plastičnih izdelkov, vse bolj se usmerjajo v izdelavo celotnih sklopov produktov, v čemer Zupančič vidi potencial tudi za Plamtex int.

Tisti, ki so vam v oči že padle prve laserske luči na svetu, ki so jih vgrajevali v i8, zdaj veste, da je imel prste vmes pri njihovi izdelavi prav Plamtex int. Polovico prihodkov še vedno ustvarijo v Sloveniji v sodelovanju z dobavitelji avtomobilskim proizvajalcem, kot sta Odelo Slovenija in Hella. Se bo pa prihodnja leta to razmerje začelo hitreje prevešati v prid izvoza.

Letošnje leto bo za podjetje, ki zaposluje 50 ljudi, uspešno, saj ga bodo zaključili z okoli šestimi milijoni prihodkov, kar je tretjino več kot lani, ko so ustvarili 4,34 milijona evrov. »Tak skok na prihodkovni strani je posledica projektov, ki smo jih z avtomobilsko industrijo zagnali pred dvema letoma. Prihodnje leto si obetamo še višje prihodke, bomo pa celovito sliko imeli naslednje dni, ko bom obiskal partnerje in nam bodo znane njihove potrebe,« pojasnjuje Zupančič, ki prizna, da bi imeli lahko dela več, če ne bi imeli velikega pomanjkanja kadrov. Pri takem številu ljudi potrebujejo nekoliko bolj strukturirano organizacijo, zato želijo okrepiti srednji vodstveni kader.

Potrebujejo več sodelavcev

»Imamo izvrstno ekipo, ki je z nami več let. Vendar pa je sedanji obseg dela že prevelik, zato moramo okrepiti tako proizvodnjo kot srednji vodstveni kader. Smo pa za ljudi, ki vidijo delo zgolj kot službo in dopoldanski osemurni delovnik, očitno kar zahteven delodajalec, saj je interesa za delo v podjetju, kjer proizvodnja teče v treh izmenah, premalo.

Najbolj potrebujejo tehnični kader, to so orodjarji, CNC-operaterji, programerji, nastavljalci strojev in strokovnjaki za kakovost, ki imajo možnost delati z najsodobnejšo opremo, sodelovati z vodilnimi avtomobilskimi proizvajalci na svetu in strokovno ter osebnostno rasti.

Brata Zupančič sta prva leta vztrajno pridobivala partnerje in gradila medsebojno zaupanje. »Sodelovanje na daljavo, ko dobavljaš dela za izdelovalca avtomobilov, ki je od tebe oddaljen 600 ali še več kilometrov, je izziv. In posel lahko steče šele, ko je kupec zadovoljen z dobavljenim izdelkom. Je pa za začetnika to velik izziv, saj moraš tako za projektiranje kot za izdelavo orodij in testiranje poskrbeti sam s svojimi finančnimi viri. To je bil tudi za nas velik izziv,« opisuje Matjaž Zupančič.

Med najhitreje rastočimi

Plamtex int, ki v tehnološko najsodobnejše stroje in vso infrastrukturo, ki mora temu slediti, na leto v povprečju vloži milijon evrov, je prelomnico doživel leta 2011, ko je dobil več naročil hkrati, finančni učinki pa so se začeli kazati leta 2013, ko je promet z 1,2 milijona poskočil na dobre štiri milijone evrov. Zato ime podjetja od tedaj zaradi visokega indeksa rasti prodaje srečujemo na seznamu najhitreje rastočih podjetij v osrednji Sloveniji in na nacionalni lestvici pod samim vrhom. V letu 2015 je bil tako Plamtex na regijski lestvici sto najhitreje rastočih podjetij po indeksu rasti med letoma 2009 in 2014 kar na 21. mestu, na nacionalni lestvici 500 najhitreje rastočih podjetij pa na 64. mestu.

Podjetje je sodelovalo tudi z optično industrijo, industrijo bele tehnike in industrijo merilnih instrumentov, pa tudi na področju športa in higienskih pripomočkov. Tako so na primer izdelovali kalupe za smuči. Ker glavnino prihodkov trenutno ustvarijo s štirimi partnerji iz avtomobilske industrije, kjer so ves čas izjemni pritiski tako na cene kot na dinamiko menjave produktov, gre njihov premislek tudi v smeri sodelovanja še z drugimi industrijami, na primer z motošportom in letalsko industrijo.

Zupančič je sicer prepričan, da bi bila slovenska podjetja bistveno bolj prodorna, če bi se povezana skupaj pogajala za posel z naročniki. Zato pogreša boljšo povezanost orodjarjev in učinkovitejše delo slovenskega avtomobilskega grozda.

Industrija 4.0, kjer so vsi procesi med seboj povezani, podatki pa na voljo vsak hip, je že nekaj let Plamtexov sestavni del. »Vsak hip moramo biti sposobni posredovati podatke našim kupcem. Sicer pa si prizadevamo čim bolje o vsem obveščati tudi sodelavce, da vedo, kam gredo določeni izdelki oziroma za katerega kupca. Industrija 4.0 za velike igralce ustvarja platformo, da bodo lahko kupovali izdelke, kjer koli bodo želeli. To torej pomeni, da bodo lahko tudi hitreje in lažje menjali svoje partnerje. Zato moramo ne glede na vse izzive ohranjati kakovost na najvišji ravni. In zato moramo dobro skrbeti za svoje ljudi in znanje.«