Projekt skupine študentov s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani je zmagal na regionalnem tekmovanju 23 držav, ki v okviru boja proti ekstremizmu poteka v Organizaciji za sodelovanje in razvoj (OVSE). Komisijo v Hamburgu, kjer prav zdaj zaseda svet ministrov, je prepričal spletni algoritem za zaznavanje strahu v medijih oziroma družbi (indeks strahu). Projekt so komisiji v Hamburgu predstavile tri izbrane univerze, poleg zmagovite slovenske še francoska in švedska. Drugi, globalni del tekmovanja še poteka; rezultate bodo sodelujoči izvedeli čez deset dni.

Idejo bodo nadgrajevali

Indeks strahu so zasnovali študentje 2. letnika interdisciplinarnega študija multimedije v okviru predmeta IKT in družba pod mentorstvom dr. Tanje Oblak Črnič in dr. Dejana Verčiča s fakultete za družbene vede. Program so s pomočjo več kot 20 sošolcev razvili Uroš Zoretič, Dejan Dolenc in Gregor Karpljuk.

»Naša ideja je bila, da bi izdelali orodje, s pomočjo katerega bi lahko primerjali poročanje različnih medijev o aktualnih temah, ki vzbujajo strah: o beguncih, migrantih, krizi… V ta namen smo analizirali okoli 100 besedil iz Dela in prvega programa RTV SLO. V njih smo poiskali negativno zaznamovane besede, ki po našem mnenju lahko vzbudijo strah ali nelagodje, in jih nato glede na našo subjektivno zaznavo obtežili z določenim indeksom. Algoritem smo izdelali glede na pogostost pojavljanja izbranih besed v člankih in obtežitev. Na naši spletni strani je zdaj mogoče izmeriti 'indeks strahu' za kateri koli članek,« idejo pojasnjuje Uroš Zoretič in ob tem poudarja, da je projekt še v delu ter da ga tehnično in jezikovno še nadgrajujejo. »Indeks strahu za zdaj pove le to, koliko je v njem besed, ki po našem mnenju lahko vzbujajo negativne občutke.«

Mentorica Tanja Oblak Črnič, ki je predstavnike študentov spremljala v Hamburg, dodaja, da so v primerjavi z drugimi študenti projekt pripravljali kratek čas, le dober mesec. »Baza besed za merjenje strahu je zato še omejena, tudi sistem kodiranja je subjektivnega značaja. A komisija je očitno prepoznala inovativno, angažirano in mladim prilagojeno idejo, ki ni ostala le na ravni kampanje ThinkAgain (Premisli), ampak je pripeljala tudi do konkretnega tehničnega orodja.« Dejan Verčič pa dodaja: »Orodje mladim pomaga misliti prebrano v medijih, člankov pa z njim še ni mogoče ocenjevati.«

5000 evrov fakulteti

Projekt so denarno podprli ameriško zunanje ministrstvo, Facebook in EdVenture Partners. Nagrado, 5000 evrov, bodo študentje najverjetneje porabili za nakup multimedijskih pripomočkov na fakulteti, najzaslužnejši med njimi pa se bodo lahko potegovali tudi za poletno prakso v Londonu pri podjetju Saatchi in Saatchi.