Lahko si samo zamišljamo, kako težavno je življenje brezdomcev. Sploh v teh mesecih, ko se temperature gibljejo okrog ničle. V Združenih državah Amerike so zaradi podhladitev in ozeblin med brezdomci razvili plašč, ki ljudem na ulici nekoliko olajšuje življenje.

Po podatkih tamkajšnjega združenja za brezdomce naj bi brez strehe nad glavo živelo približno 3,5 milijona ljudi. Ena od rešitev zanje so seveda zavetišča, vendar so ta prenatrpana in pogosto ljudje tja sploh ne želijo več iti, pojasnjujejo aktivisti.

Na srečo se s težavami teh pogosto pozabljenih ljudi ukvarjajo tudi zagonska podjetja, ki skušajo z inovativnostjo pomagati družbi. Eno takih je The Empowerment Plan, ki ga je v Detroitu ustanovila Veronica Scott. Že med študijem je spoznala, da lahko svoje oblikovalsko znanje usmeri ne samo v dobiček, temveč tudi v dobrodelne namene.

Že pred leti je uspešno razvila prvo različico plašča EMPWR, ki je do danes že tako dodelan, da zelo učinkovito ohranja toploto, varuje uporabnika pred vlago, najpomembnejše pa je, da se lahko spremeni v spalno vrečo, ki jo ima brezdomec vedno pri roki. Po zaslugi radodarnih sponzorjev je plašč pravzaprav izredno tehnološko dovršen. Zaščito pred vlago uporabniku zagotavlja posebna tkanina codura, za toploto pa skrbi posebna vrsta izolacije, ki jo je projektu podarilo avtomobilsko podjetje General Motors.

Še bolj zanimiva kot plašč pa je zgodba, povezana z njim. Podjetje namreč za izdelavo plaščev najema izključno brezdomce. Tu pa ime »The Empowerment« (samopomoč) dobi pravi pomen. Tako brezdomce učijo šiviljskih veščin, jim za delo seveda tudi pošteno plačujejo in jim dajo možnost, da si povrnejo dostojanstvo. Podjetje od leta 2012 zaposluje približno 30 ljudi, ki so si vsi že uspešno uredili življenje.

»Cilj našega podjetja je vsekakor, da smo dobro povezani s skupnostjo, za katero izdelujemo plašče. Tako tudi vemo, da se brezdomci neradi odločajo za brezdomska zavetišča in noči raje preživijo na prostem, čeprav s tem veliko tvegajo. Naš plašč jim omogoča nekaj več neodvisnosti, saj lahko bolje kljubujejo zunanjim razmeram,« je Scottova pojasnila v nekem intervjuju.

Pred kratkim se je nad projektom navdušil tudi glasbenik Chance the Rapper, ki je s pomočjo sponzorjev zbral 100.000 ameriških dolarjev in tako omogočil proizvodnjo novih 1000 plaščev za brezdomce Chicaga, kjer so zime še posebej ostre. Podjetje je do zdaj za ZDA in Kanado izdelalo več kot 15.000 plaščev. Ti so seveda brezplačni, saj se podjetje financira z donacijami in prek spleta, kjer lahko vsakdo naroči plašč za koga, ki ga potrebuje. Stroški proizvodnje znašajo 100 ameriških dolarjev oziroma 93 evrov.