Kakšni so načrti Mazde v Sloveniji, se bo kdaj uvrstila med deseterico najbolje prodajnih znamk?

Za zdaj podobnih pričakovanj nimamo, saj imamo v primerjavi z večjimi prodajalci butično proizvodnjo, izdelamo namreč le 1,5 milijona vozil na leto. Kot takšni se težko primerjamo z velikani, kot so na primer Ford, Toyota in koncern Volkswagen. Toda dobri smo pri tem, kar delamo, in iščemo svoj prostor pod soncem.

Slovenski kupci so bolj kot japonskim naklonjeni nemškim in francoskim znamkam, pa čeprav japonske veljajo za zanesljive in kakovostne. Razlog?

Mogoče to izhaja iz tega, da že po naravi bolj gravitiramo h germanskim trgom, tudi vsi trendi se praviloma najprej zgodijo na teh trgih, njihovi prodajalci pa so tisti, ki narekujejo tempo.

Zadnje čase se veliko govori o električnih avtomobilih. Tudi pri Mazdi?

Budno spremljamo dogajanje in znamka je električnim avtomobilom naklonjena. Toda menimo, da za električna vozila še ni pravi čas. Motorji na notranje zgorevanje bodo aktualni še precej časa, zato želijo še izboljšati in očistiti to tehnologijo, ki je tudi dokaj poceni. Možnosti za izboljšave je še veliko.

Mnoge znamke so od električnih avtomobilov veliko pričakovale, toda kupci, tudi slovenski, teh avtov še ne sprejemajo odprtih rok.

Razlogov je veliko. Pri razvoju električnega avtomobila so še velike rezerve, sploh pri akumulatorskih baterijah. Boljše kot bodo, večji bo doseg avtomobila. Temu mora slediti tudi infrastruktura z mrežo polnilnic, ki pa je precej draga. Velike spremembe se seveda ne zgodijo čez noč, potrebna so desetletja.

Trend v avtomobilski industriji so asistenčni sistemi v smeri avtonomne vožnje. Kako dobro te sisteme poznajo vaši kupci?

Opažamo, da jih poznajo slabo. Stranke mogoče poznajo zavorno pomoč ABS in sistem stabilnosti vozila ESP, nad vsem drugim pa so že močno začudene. Samodejno zaviranje, vzvratna kamera in podobno so zanje velika neznanka. Naša naloga je, da poudarjamo te asistenčne sisteme, želel pa bi si, da bi imele večji posluh tudi zavarovalnice in bi v obliki nižje premije nagrajevale lastnika avtomobila z več asistenčnimi sistemi.

Mazde zadnje leta postajajo vse bolj prepoznavne. Zakaj je trajalo tako dolgo, da so odgovorni dojeli, da se avtomobili prodajajo tudi z očmi?

Verjetno so v preteklosti sami obliki avtomobila, enostavno povedano, namenjali manjšo pozornost. Zadnja leta pa smo naredili občuten korak naprej. Zelo smo zadovoljni, lep avto je seveda lažje prodati. maš