Se še spomnite Janice Dickinson? Bila je prvi supermodel in je v 70. in 80. letih minulega stoletja obvladovala modno sceno, saj je bila na vseh večjih modnih revijah in je krasila naslovnice najpomembnejših edicij. Čeprav ima Američanka že 61 let, pa je še vedno videti mladostno. Razlog? Kot priznava, rada obišče plastičnega kirurga, njena najbolj priljubljena operacija pa je pomladitev obraza, bolj znana kot facelift.

O pomladitvi vsakih nekaj let razmišljajo tudi odgovorni v avtomobilski industriji. Je neke vrste vmesna stopnja do povsem novega avtomobila in ni modela, ki bi se ji lahko izognil. Le da pomladitev ni vedno uspešna, saj so tudi kirurgi le običajni ljudje, ki delajo napake... Toda kirurgi, ki so na svojo mizo dobili mazdo3, so bili še kako vešči svojega dela. Vsaj tako se nam je zdelo na prvi pogled. A da bi v popolnosti dojeli, kaj vse je novega, smo jo morali zapeljati po španskih cestah, saj je mnogo novosti očem skritih.

Nagradno vprašanje: poglejte naslovno fotografijo in ugotovite, kaj je na avtu novega. Naj vam pomagamo, saj ostro oko ni dovolj. Na novo sta oblikovani vzvratni ogledali, nov dizajn je doletel tudi 18-palčna platišča in prednje luči s tehnologijo LED, spremenili so tudi zadnji odbijač. Vse v prid boljši aerodinamiki, ki pomeni tudi bolj poudarjeno zeleno nrav (beri: nižjo porabo goriva in izpuste ogljikovega dioksida). Petvratna različica se tako hvali s količnikom zračnega upora 0,28, štirivratna celo 0,26. Dolžinski meri sta ostali enaki – 4,47 (sport) in 4,58 metra (limuzina), prav tako prtljažnika z osnovnimi 364 in 419 litri.

Od nekdaj lepe so mazde slovele, a lepše od trojke bilo ni nobene. Se strinjate? Če ste prikimali, ste najverjetneje eden izmed 5,15 milijona zemljanov, ki jih je avto v zadnjih 13 letih in treh generacijah omrežil do te mere, da so ga zapeljali v svojo garažo. Pri čemer imamo, ko je govor o lepoti, seveda v mislih petvratno različico, za katero se odloča največ Slovencev. A samo (zunanja) lepota v boju za kupce v izjemno konkurenčnem golfovem razredu ni dovolj, zato so nadgradili tudi notranjost, ki je z na novo zasnovanim in ogrevanim volanskim obročem vozniku še bolj prijazna. Cilj prenove notranjosti je bil, da bi voznika in sopotnike še bolj nagrajevala z udobjem in kakovostjo uporabljenih materialov, pika na i pa naj bi bila še večja ergonomija z vsemi stikali na dosegu rok. Uspelo jim je, saj je seznam pripomb tudi po večurnem druženju ostal prazen.

5-2-3-2. Ne gre za kombinacijo, ki odpira vrata z dragocenostmi založenega sefa, temveč pojasnjuje pogonski sklop. Motorjev je namreč pet, dva sta dizelsko in trije bencinsko gnani, za prenos moči na prednji kolesi pa skrbita 6-stopenjski ročni ali 6-stopenjski samodejni menjalnik. Katero kombinacijo izbrati? Odvisno od razvajenosti lastnika, njegovih morebitnih želja po nekoliko dinamičnejši vožnji in stanja na bančnem računu. Naša prva izbira je 1,5-litrski dizel z močjo 105 konjev (77 kW), ki je presenetljivo zmogljiv in predvsem varčen (s porabo okoli 5 litrov), izkazal pa se je tudi v CX-3, a kaj, ko ga v Sloveniji ne bo mogoče naročiti, saj naj cena ne bi bila dovolj ugodna. Drugi na seznamu želja je 2-litrski bencinar s 120 konjiči moči (88 kW), ki ponuja še nekoliko več zmogljivosti, a tudi malce višjo porabo (dobrih 6 litrov). Svetujemo, da doplačate za samodejni menjalnik, ki je hiter in natančen, kot je bila nekoč pri zbijanju kegljev svetovna prvakinja Marika Kardinar. Osnovna izbira ostaja 1,5-litrski bencinar s 100 konji moči (73 kW), ki nagrajuje predvsem s ceno – ta bo v petvratni različici predvidoma ostala pri 14.490 in limuzini pri 16.690 evrih –, 2-litrski bencinar (165 KM/121 kW) je za vse, ki si med vožnjo želijo nekaj več adrenalina v krvi, najmočnejši 2,2-litrski dizel (150 KM/110 kW) pa zadovoljuje voznike, ki si želijo najboljše iz svetov zmogljivosti in ugodne porabe, a so za to pripravljeni tudi globlje seči v žep (dobrih 20 tisočakov in več).

V mazdi3 sicer zlahka prepoznate navihanega otroka, v družbi katerega vam nikoli ne bo dolgčas, saj vedno postreže z nečim nepričakovanim, kot da skriva asa v rokavu. Ta as ni eden, asov je več. Vsi v podobi multimedijskih in drugih asistenčnih sistemov. Navigacija lahko govorne napotke daje v 18 evropskih jezikih (tudi v slovenščini), s pomočjo pametnega telefona pa je mogoča povezava na več kot 40.000 brezplačnih radijskih postaj, podcastov, družbenih medijev in podobnega. V prid maksimalne varnosti in petih zvezdic na trčenjih EuroNCAP pa govori nadgradnja sistema za zaviranje v sili, ki zdaj ob vozilih prepoznava tudi pešce in ob pomoči kamere deluje od 4 do 80 km/h. Novost je tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov.

Na slovenske ceste bo prenovljena mazda3 zapeljala januarja prihodnje leto.