Avtomobilistični šov The Grand Tour (Velika turneja), ki ga ustvarja ekipa Jeremyja Clarksona, nekdanjega alfa samca Top Geara, se je minuli teden končno pripeljal v ZDA, na Amazonovo platformo za pretakanje videovsebin Amazon Prime, prvi mož Amazona Jeff Bezos pa je za zdaj lahko zadovoljen.

Presegli so Amazonove rekorde

Prva epizoda oddaje je postala najbolj gledana premiera med Amazonovimi serijami doslej. Koliko gledalcev natančno je imela, ameriški šefi nočejo razkriti, je pa jasno, da gre za oddajo, v katero so vložili več sto milijonov dolarjev. Netflixov šef Ted Serandos je v medijih govoril, da je Amazon za 36 epizod, ki bodo razdeljene v tri sezone, plačal 250 milijonov dolarjev, kar je sedem milijonov dolarjev na epizodo. Da Clarkson s sovoditeljema Richardom Hammondom in Jamesom Mayem ni bil poceni, ampak »zelo, zelo, zelo drag«, pa je priznal tudi Bezos: »Vredni so veliko in oni to vedo.« Clarkson sicer pravi, da je resnična številka veliko nižja od te, na katero namiguje Serandos, kar utemeljuje s tem, da ni videti tako, kot da bi služil milijone dolarjev na leto, a v teh besedah ni preveč prepričljiv.

Če Clarkson na videz morda ne deluje kot multimilijonar, pa o visokem proračunu kar kriči njegova Velika turneja oziroma The Grand Tour, ameriška različica britanskega Top Geara, pri kateri naj bi samo za snemanje uvodne špice zapravili okoli pet milijonov dolarjev.

The Grand Tour, ki ga je legalno trenutno mogoče gledati v ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji, Avstriji in na Japonskem, kasnejše epizode pa bodo na ogled v več kot 200 drugih državah po svetu, na Amazon kaplja ob petkih, po posameznih epizodah, do zdaj pa sta bili na ogled dve.

Z londonskega dežja na kalifornijsko sonce

Šov ima veliko podobnosti s Top Gearom pa tudi nekaj razlik. Namesto studia bodo na vsaki lokaciji, ki jo bodo na svoji poti okoli sveta obiskali v 12 epizodah prve sezone, postavili velik studijski šotor na prostem, v njem pa po preverjenem receptu pred občinstvom v živo gostili različne zvezdnike. Ostaja tudi The Stig oziroma njegov slabši ameriški nadomestek. Z masko zakamufliranega in v belo obleko oblečenega profesionalnega voznika, ki se nikoli ni razkril, je na Amazonu zamenjal v belo, rdečo in modro barvo oblečeni The American, za katerim se skriva Mike Skinner, ki med divjanjem v izbranem vozilu iz ust, kot so zapisali kritiki, meče tipične ameriške fraze.

Prva epizoda je med kritiki in gledalci obveljala za absolutni zadetek v polno. Začela se je z majhnim maščevanjem Clarksona, ki je stal na dežju pred vrati stavbe v Londonu, s čimer je namignil na odpustitev z BBC, nato pa se je ob spremljavi pesmi I Can See Clearly Now hitro znašel v toplem Los Angelesu, od koder se je odpravil v puščavo, na festival Burning Van, kjer sta ga že čakala Hammond in May. A medtem ko je prva epizoda več kot izpolnila pričakovanja, saj je bilo v njej najti vse, od spektakularnih voženj po puščavi do avtomobilov, so gledalci že v drugem delu doživeli hladen tuš. Premalo avtomobilov, veliko izumetničenosti in stare, prežvečene šale trojice niso bili po godu skoraj nikomur, še največ problemov pa so imeli oboževalci nekdanjega Top Geara z nadomestkom profesionalnega voznika The Stiga, ki je po mnenju večine en sam dolgčas in ga je treba nujno zamenjati.